[vpsFree.cz: community-list] RHEL na VPSfree?

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Thu Feb 4 22:43:02 CET 2021

> I jako komunitni projekt vyuzivas komercni hw, komercni konektivitu,
> komercni sluzby, komercni beznin a co ja vim. Nerozumim ty potrebe se
> z filozofickych duvodu zabarikadovat zrovna tady.
>
> Jestli to nikdo nechce, tak to samozrejme smysl nedava.

Ty to beres jako filozoficky zabarikadovani, ja to beru jako dusledny
dodrzovani jejich podminek. Jak si to nastavili, tak to maji. Chteli
okolo toho mit dostatek pravni nejistoty, tak ho tam maji...

Aby se ta pravni nejistota vyresila, museli bychom s nima neco podepsat.

A to je ten moment, kdy mi to neprijde cisty - jak by k tomu prisli
vsichni ostatni, se kteryma dohodu podepsanou nemame?

A vubec, kde to jsme, abychom podepisovali dohodu na moznost
pouzivani/omezeneho sireni neceho, co ma v nazvu Linux? :(

Jak rikam, jestli mas chut, udelej downloader sablonu, v ktere nebude
nic, co by kolidovalo s RHELem - to se potom nastavi tomu kontejneru
jako init, muze si to stahnout RHEL, rozbalit ho a udelat API call na
vpsAdmin, aby se nastavil init na normalni /sbin/init systemd pri
pristim bootu. Pak muze ta binarka sama sebe smaznout a je hotovo.

V Go by to melo jit polepit preci za odpoledne :)

Ale mne se s timhle dupat teda nechce a nevidim moc sanci, ze by
ostatnim aktivnim jo - kazdopadne, kdyz to uz nekdo nakodi, tak pak
udrzovat to, je relativne v pohode.

Ja tu radsi kutim veci v kernelu, aby appky v tech kontejnerech slapaly,
jako kdyby bezely na nativnim systemu, to mi prijde jako smysluplnejsi
investice casu v soucasnym kontextu vpsFree (jak jsem psal ve vedlejsim
threadu o tom stihani a nestihani).