[vpsFree.cz: community-list] RHEL na VPSfree?

Pavel Slama dantuin at seznam.cz
Thu Feb 4 22:14:02 CET 2021

On 2/4/21 9:34 PM, Pavel Snajdr wrote:

> Problem je v tom, ze my nejsme nejaky reseller komercnich produktu a
> na nejake specialni naroky ohledne ochrannych znamek normalne bezne
> nebereme zretel, protoze zadne nejsou. To je tak nejak duch toho
> otevreneho sveta, s cim je tohle v absolutni kolizi a myslim, ze
> podporovanim toho nic neziskame, jen tim zabijeme cas (jak tu padlo).

Ony patrne sou ale jen je nikdo nema potrebu vymahat ansto na tom nic
netrati. Stav ted - zadnej RH, zadny podminky; stav pak (neco od RH v
nabidce, trademark muze pouzit). Ale ok - je to prace, pokud o to neni
zajem, tak neni co resit.

> Hele, tak si projdi ten repozitar. Kontejnery samy o sobe znamenaji,
> ze je potreba ten "produkt" nejak upravit, aby to v tech kontejnerech
> jelo bez problemu. Napr. udev je v kontejneru naprd a vetsinou ho
> zakazujeme. To je zasah, co podle te klauzule s RHEL template po
> podepsani dohody nebudeme moct udelat.

Neni uprava jako uprava - pokud jenom vyhazujes/instalujes baliky, menis
konfiguraci / servicy - to je normalni pouzivani, jedine pokud bys na to
chtel support, tak te patrne poslou s nejakou exotickou kombinaci do haje.

Pokud kvuli tomu ale je potreba menit zdrojak, tak to je jinde - to uz
je uprava produktu. Nevim jakej pripad je ten udev nebo ostatni - v tech
vasich skriptech nevidim zadnej zasah do kodu / buildeni vlastnich
upravenych baliku nebo tak (koukam na centos).

> A proc by se neco takovyho melo cpat do komunitniho projektu, jako je
> vpsFree? Tohle fakt nechapu a spis by to chtelo nejakou argumentaci,
> proc to tady vubec k necemu je.
>
> Btw, uz ze soucasne statistiky vyplyva, ze CentOS byl v mensine.
> Investovat cas do compliance s jeho uzavrenou variantou dava jaky smysl?

I jako komunitni projekt vyuzivas komercni hw, komercni konektivitu,
komercni sluzby, komercni beznin a co ja vim. Nerozumim ty potrebe se z
filozofickych duvodu zabarikadovat zrovna tady.

Jestli to nikdo nechce, tak to samozrejme smysl nedava.

> Ano, vim, protoze bez toho neni zadne kryti pred pravnim oddelenim Red
> Hatu, kde sedi pomalu vic pravniku, nez my mame clenu. Pokud to pravni
> kryti poskytnes Ty a zarucis se spolku pisemne, ze pripadne pravni
> tahanice vc. nakladu beres na sebe, tak neni problem a celou dobu se
> tu dohadujeme zbytecne :)

Ja se jen ucim jestli to je fakt potreba a dohadujeme se jestli je to
filozofickej neprekonatelnej problem nebo nejistej prinos za moc prace.
Prvni rozporuju, druhy chapu.

> Jen poskytnout infrastrukturu rozhodne neni to same, jako poskytovat
> primo template slozeny ze souboru, ktere obsahuji trademarky, jejichz
> redistribuci nam Red Hat nedal svoleni.
>
> Poskytnuti infrastruktury delame uz ted - jak jsem psal hned na
> zacatku, v KVM si muzes rozjet cokoliv na vlastni odpovednost, vc.
> RHELu i treba tech Windows, jak jsem zminoval.

Jo, bud to dopadne tak nebo centos stream.

/p