[vpsFree.cz: community-list] RHEL na VPSfree?

Pavel Slama dantuin at seznam.cz
Thu Feb 4 14:44:03 CET 2021

On 2/4/21 2:07 PM, Pavel Snajdr wrote:

> V trademarkach, jak opakuju porad dokola. + loga, + art, btw,
> trademark muzes mit registrovany na samotny nazev. Nazev firmy, nazev
> produktu. Minimalne changelogy toho obsahuji spousty.

Pro pouziti v changelogu imho nepotrebujes svoleni, koneckoncu RH tlaci
ty patche do upstream projektu kde zadny takovy omezeni nejsou.

> Ne potreboval, chtel. SRPM vem cert, ale pokud to nejde uz s nima,
> tezko to muze jit se samotnyma binarnima produktama tech SRPM, a tedy
> vpsFree nemuze sirit cely hotovy template RHELu. Proto taky vubec cela
> ta diskuze.

Nevim presne co presne se u vas povazuje za template, ale budu
predpokladat ze se nainstaluje nejaky vanilla iso, v nejakych skriptech
se upravi konfigurace, nainstalujou puvodni baliky a udela se z toho
image kterymu rikate template. Tohle by se holt muselo delat ad hoc az
kdyz je k dispozici subskribce.

> To je Tvuj nazor, vychazejici z absence zkusenosti zblizka s tim
> procesem. Zkus si rebuildovat RHEL a uvidis, jak je to verze od verze
> cim dal min prehledne a cim dal vic se to spoleha na "tribal
> knowledge" uvnitr firmy. Ani tu Fedoru nejde rebuildnout bez pomoci
> nekoho "zevnitr".

Ja nerikam ze to je jednodussi, ale ze to nikdo nedela slozitejsi
zamerne s cilem branit rebuildum. Ja sem uvnitr (uz sem to tu psal) - i
kdyz os nerebuildim.

> Tak proc o par radku niz v tomhle stejnejnem mailu tvrdis, ze neni
> problem redistribuovat RHEL template? :)

Kde to tvrdim? Psal sem ze muzes redistribuovat ale nesmi se to tvarit
jako od RH (tzn bez trademarku).

> Ja tvrdim, ze co predvedli s CentOSem, je embrace-extend-extinguish,
> co by jinym neproslo, ale Red Hatu se fandi a u nich to neni zrejme
> problem, viz treba cele Tvoje obhajovani jich.

1) jak jako neproslo - co by se stalo? 2) Po tom oznameni to teda
rozhodne jako fandeni nevypadalo, RH na to konto slibil ze vymysli
reseni s volnejsim rhelem - to se ted deje, tak aspon neco.

Ja to nijak zvlast neobhajuju - jen bych to mel rad k dispozici. Pokud
radsi vpsfree povede svatou valku - cajk.

> Protoze si Red Hat nepreje redistribuci bez jejich svoleni a
> vyhrozujou pravnikama na potkani komukoliv, kdo by to chtel zkusit.
> Vlastni zkusenost zevnitr firmy.

Ja nerozumim proc potrebujete delat upraveny distro. Jo - na tom pak
zadna firma nebude chtit mit svou znacku za kterou ruci jen tak bez niceho.

> Proc bychom meli podporovat firmu, ktera praktikuje EEE? Proc bychom
> se meli prizpusobovat nejakym jejich vymyslum s nejakymi subscriptions
> k *open source*?

EEE je tvuj popis situace. Prizpusobovat se treba protoze by mohl bejt
zajem o provozovani opensource konkretne od RH i za cenu subscription.
Provozovat RH klony ktery by jinak neexistovaly ti neva? To neni podpora
EEE praktik?

/p