[vpsFree.cz: community-list] RHEL na VPSfree?

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Thu Feb 4 13:39:25 CET 2021

> Jen pocitej s tim, ze "core team" je na hranici svych casovych
> moznosti, takze muzes vymyslet, jak zapojit taky ostatni :)
>
> My jsme to zkouseli opakovane ruznymi zpusoby a efekt je tak cca -5.
> Takze v posledni dobe se uz ani nesnazime zapojovat nekoho dalsiho,
> protoze z toho vylezla zatim vzdycky akorat paradni ztrata casu.
>
> Ale jestli mas napady a ochotu s tim pomoct, tak pojdme do toho :)

Jinak bych jeste reiteroval tu pointu s napady - jakykoliv input, co
bychom meli zlepsit se hodi a v podstate se automaticky zaradi nekam na
TODO list nekoho z tech aktivnich.

*Ale*:

kdyz jsme s vpsFree zacinali, mohli jsme v pohode pouzivat OpenVZ,
proste ho stacilo stahnout, nainstalovat a provozovat. Pak byl cas se
soustredit na vsechny ty veci okolo, zkouset delat srazy, zkouset
zapojovat ostatni a podobne.

Jenze OpenVZ dopadlo, jak dopadlo - a diky nejiste budoucnosti RHELu to
ma velmi nejista i budouci podoba OpenVZ, jako by nestacilo, ze se
odklonili od puvodni snahy vytvaret neco, co jde nainstalovat mimo
jejich Virtuozzo distribuci (ktera prave stavi nad RHELem).

Takze, ze jsme pred tema trema rokama zacali davat dokupy vpsAdminOS, se
ukazalo jako dobry a slusne proziravy krok, ktery se nam ted vraci v
podobe behu nad aktualnim kernelem, ktery ma vsechny novinky, ktere se
ve svete Linuxu da sehnat; diky tomu jsme schopni upravovat chovani toho
jadra, jak potrebujeme my a taky jako side-effect diky tomu stavime nad
NixOSem, ktery zas umoznuje setrit cas ohledne starani se o ty
deploymenty.

Infrastruktura vpsFree ted == proste kod, ktery se vyviji s tim, jak
potrebujeme, aby se vyvijela infrastruktura.

Druhou stranou mince pak je, ze kvuli vyvoji vpsAdminOS nemame cas na ty
puvodni cinnosti, kterym by bylo fajn se venovat, co vlastne tvori tu
komunitu. Korona stranou, ta se ted docela hodi jako vymluva, proc
nemusime mezi lidi, aby to ani nikdo neocekaval - ale pravdou je, ze na
to proste nezbyva mentalni kapacita. Uz ucast na konferencich v 2018
byla "nad nase hlavy" - ono nejhorsi a "nejdrazsi" je na tom to
prepinani kontextu v hlave. To obcas umi byt paradne narocne...

To, ze jsme prevzali vyvoj samotne platformy "pod svoje kridla", nam
umoznuje z tech stroju na jednu stranu vytahat maximum, na druhou stranu
to ale taky taha maximum z nas.

Pokud se tady bavime o RHELu, tak se bavime o tom, ze staci vlastne
udelat par radku skriptu misto template, ktery RHEL stahne pro
toho-ktereho-clena, ktery ma zajem. To je programovani, tj. neni to
prilisne vybocovani z toho, co delame... ale nejak vic se starat o
komunitni dokumentaci, ve stylu navodu na rozjeti konkretnich softwaru,
na to uz nam prilis sily nezbyvaji.

Jestli se ma ta komunitni stranka veci zlepsit v nejake blizsi dobe,
budeme s tim potrebovat pomoct.