[vpsFree.cz: community-list] RHEL na VPSfree?

Pavel Slama dantuin at seznam.cz
Thu Feb 4 10:15:14 CET 2021

On 2/4/21 12:54 AM, Jirka Bourek wrote:

> To je ale něco jiného. Je hra Quake a má svoje logo. OpenArena není
> hra Quake, je to jiná hra, která se té první podobá.
>
> Když Red Hat vezme linuxové jádro a flákne do něj do bootu svoje logo
> místo tučňáka, tak je to pořád linuxové jádro. A tvrdit, že teď je tam
> náš trademark a tudíž to nesmíte distribuovat je efektivně porušením
> licence, protože licence JIM umožňuje redistribuci jenom s tím, že ji
> umožní dál.

Distribuovat to muzes, jen se to uz nesmi tvarit jako od RH. Jestli s
tim je problem, tak uplne kazdej muze vzit linuxovy jadro, flaknout do
nej svoje logo, zkusit k tomu prodat support a zaroven dovolit kazdymu
at si to upravi jak chce a dal to prodava/rozdava pod puvodnim logem.
Jak takova znacka (tim padem volne dostupna komukoliv pod GPL) dopadne
je snad jasny..

Cili cela otazka je - pokud udelas trademark soucasti zdrojaku - plati i
pro nej GPL s volnou redistribuci nebo ochrana trademarku? Pokud GPL,
tak nic jako RH nemuze fungovat ansto tu znacku muze pouzit kazdej -
resp. takova znacka pak realne neexistuje, nic neznamena. Pokud ne, tak
muzeme resit jak moc musi bejt snadny trademark vyndat aby to uspokojilo
GPL puristy a zaroven nezabilo ten trademark.

Mmch ve stejnym smyslu si znacku chrani vsichni (debian/suse/..) - pokud
to neni software primo od nich, tak bez souhlasu zadny takovy.

RH zvolil prestat sponzorovat vyndavani trademarku a misto toho dostat k
vice lidem trademarkovanej origos rhel za malo nebo zadarmo a nebo
relativne stabilni rhel betu ve forme centos stream. Jestli kvuli tomu
byla potreba cela anabaze s centosem je dobra otazka, ze to zpusobi
spoustu problemu je taky jasny, ale vitezoslavne se vymezovat vuci zly
korporaci zrovna kdyz uvolni svou vlajkovou lod pro maly (i produkcni!)
instalace zadarmo me prijde detinsky.

/p