[vpsFree.cz: community-list] RHEL na VPSfree?

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Wed Feb 3 15:32:43 CET 2021

> A na webu je napsáno "virtuální servery svobodné" - podle mě pod to
> spadá i to, že pokud si někdo chce tu RHEL template udělat,
> nepovažoval bych za správné mu v tom bránit.

No, tomu by ale nejdriv nesmel branit Red Hat s jejich politikou okolo
RHELu - pokud vim, my nemuzeme redistribuovat jejich praci bez jejich
svoleni.

Otazka tedy je, jestli chceme jako komunita stat celkove na strane,
ktera takhle podkopava myslenky svobodneho software. Museli bychom s Red
Hatem uzavrit nejakou dohodu, ktera nam tu redistribuci umozni.

Do KVM si muze kazdy instalovat, co chce, tam taky nikdo nemuze rict, ze
neco redistribuuje spolek.

Dalsi vec je, ze velmi pravdepodobne beh toho RHELu nad nasim vpsAdminOS
pak nebude podporovatelny Red Hatem tak jako tak, kvuli behu nad jadrem,
ktere neni od nich.