[vpsFree.cz: community-list] OOM kill s dostatkem paměti

Petr Gregor gregy at gregy.cz
Mon Oct 19 15:56:02 CEST 2020

Díky moc za rychlou a přesnou odpověď. Můj odhad proč se to děje je, že
journald limituje velikost logů podle procenta místa na cílovém zařízení.
Tmpfs bohužel reportuje v Available ram celého nodu (podobný problém jako
https://github.com/vpsfreecz/vpsadminos/issues/45).

Z dokumentace journald:

SystemMaxUse= and RuntimeMaxUse= control how much disk space the journal
> may use up at most. SystemKeepFree= and RuntimeKeepFree= control how much
> disk space systemd-journald shall leave free for other uses.
> systemd-journald will respect both limits and use the smaller of the two
> values.

The first pair defaults to 10% and the second to 15% of the size of the