[vpsFree.cz: community-list] OOM kill s dostatkem paměti

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Mon Oct 19 15:31:58 CEST 2020

Ahoj,

podle toho reportu jsi mel cca 600 MB v tmpfs, to je taky v RAM a
bohuzel se pocita jako 'shmem', takze to vubec neni zrejme, ze je to
vlastne tim...

"Problem" prameni z toho, ze pokud neexistuje /var/log/journal, uklada
systemd logy do tmpfs pod /run/log/journal - a na to se da docela rychle
narazit.

Resenim je vyrobit adresar /var/log/journal a otocit tu VPSku, bude po
problemu.

Proc jsme si toho do ted nevsimli s OpenVZ, zjistuju, ale vypada to, ze
uz mame hlavniho vinika, proc nam "nevysvetlitelne" ubyva RAMka s
pribyvajicim uptime na tech OpenVZ strojich...

V novych sablonach uz to Aither opravil:

https://github.com/vpsfreecz/vpsadminos-image-build-scripts/commit/2872ff1b55733bb87bd741605bd4b24b9b3782ac

Ve stavajicich VPS to doresime skriptem behem nasledujicich par desitek
hodin.

Ale ty VPSky, kterych se to tyka, zacnou logovat na spravne misto az od
restartu (chystame v nasledujicich dnech update vsech vpsadminos nodes
na Linux 5.9, takze explicitni restart, pokud s tim zrovna nebojujete,
asi potreba neni).

/snajpa