[vpsFree.cz: community-list] VM server s NVMe

David Česal David at Cesal.cz
Wed May 20 11:27:51 CEST 2020

Ahoj,

pravda asi je, že když koupíš dva stejné disky ze stejné série, tak dávat je do mirroru je zbytečné; ale stejně to tak dělám, protože je šance, že neodejdou oba úplně najednou. Rád se nechám v tomto směru poučit od někoho zkušenějšího.

Běžné HDD se dají koupit lépe různé značky, aby nebyly tak rozdílné výkonem, jako NVMe.

Všude používám ZFS a zálohuji přes snapshoty. Osvědčil se mi Znapzend https://github.com/oetiker/znapzend/ - nastavíš plán, jak dlouho co uchovávat, můžeš zálohovat něco lokálně, něco vzdáleně…

Pro ZFS je ještě také možnost pořídit hodně HDD a provozovat je s NVMe (Optane) cache (SLOG, L2ARC), ale to jen kdyby byla potřeba velká kapacita.

David