[vpsFree.cz: community-list] VM server s NVMe

Miroslav Šedivý mira at kvetakov.net
Wed May 20 11:02:17 CEST 2020

Ahoj,

netýká se to přímo vpsFree, ale je to z oboru :-) Chtěl bych si postavit VM
server a osadit ho 2TB NVMe úložištěm. Otázka je, jak to zálohovat. Obecně
se nedoporučuje NVMe dávat do RAIDu, to ani nechci, ale jak to nejlépe
zálohovat např na plotnový disk. Napadá mě jen kopírovat VM jednou za čas
na HDD, ale určitě existuje i něco chytřejšího. Původně jsem chtěl SATA SSD
do RAIDu, ale kvůli výkonu bych raději NVMe.

Teď mám ESXi a v tom HW RAID 1 z 15k disků a zálohy nedělám. Na Zabbix by
to chtělo ale něco rychlejšího. Netrvám na ESXi, ale mělo by to být free a
rozjet tam vše, co na tom ESXi (Linux i Windows stroje).

Předem dík za tipy.

Mirek