[vpsFree.cz: community-list] Backup řešení pro menší firmu

Ondrej.Flidr Ondrej.Flidr at seznam.cz
Thu Mar 19 12:16:47 CET 2020

Hoj,

primarne je potreba mit master-slave replikaci, abys omezil dopad chyby
hardware. No a potom ze slave delat klasicky backupy pomoci nastroje primo
pro ms sql (ne, databaze se nezalohuji pres filesystem, zaloha nebude
pouzitelna). Celkove pri zalohovani kritickych systemu si odpovez na
nasledujici otazky a podle toho hledej reseni:

- kolik dat se zalohuje?

- jak casto potrebuju zalohovat (tj. o jak velke mnozstvi dat jsem schopen
prijit)?

- jak rychle potrebuju data obnovit?

- muzu chtit obnovit jenom cast dat?

- jak dlouho musim drzet zalohy? Jsou mi k necemu mesic stara data?

- jaky je obchodni a financni dopad ztraty techto dat? (tj. o kolik kc
prijdu, kdyz zalohovat nebudu)

- musim drzet zalohy geograficky oddelene? Musim drzet zalohy na uzemi CR/
EU?

- jak budu zalohy testovat? (neni podstatne zalohu mit, je podstatne ji byt
schopen obnovit)

Jakmile si na tohle odpovis, budes vedet, kolik dat musis drzet, jak rychle
potrebujes zalohy delat a kolik muzes/musis investovat.

Ondra Flidr

---------- Původní e-mail ----------