[vpsFree.cz: community-list] Python3 a underscore numeric literals 515

zd nex zdnexnet at gmail.com
Fri Mar 13 15:55:48 CET 2020

Ahojte,

mám dotaz na python. Už delší dobu přecházíme na Python3 (je to složitý a
problematický a nemáme žádnou významnou funkci co by to opodstatnila).
Během té doby jsme našli 2 chyby (pickle/shelve) v novém Pythonu a nyní
jsme našel nový hodně velký problém.Je to nová funkce PEP515 podtržítka v
číslech. Tato funkcionalita zní možná naprosto skvěle pro některé lidi, ale
nám nyní dělá značnou neplechu.
Jde o to, že nyní všechny interní funkce jako je int/float/literal_eval při
předání "1_1" a podobně vytvoří číslo 11 a ne SyntaxError. Chápal bych, že
tato funkce bude ve zdrojovém kódu možná užitečná. Jenže pokud nyní
uživatel předá "1_1", tak systém pokračuje dál s novým číslem.

Moje otázka zní, znáte nějaký postup jak toto chování vypnout? Ono se to
nezdá ale int/float a literal_eval používáme opravdu hodně a všude řešit
nějakou takovou kontrolu je těžce proveditelné. V minulosti se podobně blbě
chovala nula na začátku a to naštěstí odstranili, ale nyní přidali tuto
vlastnost.
Zkouším hledat na googlu, ale zatím jsem nenašel nic co by to umožnilo
nějak změnit, ideálně globálně.

--

Zdenek
Web: www.pripravto.cz