[vpsFree.cz: community-list] Apache2 vs Nginx

Lukáš Jelínek - AIKEN lukas at aiken.cz
Sat Jun 13 19:13:11 CEST 2020

K tomu ještě pár poznámek:

1) HTTPS je už dnes naprostá nutnost a brzy budou prohlížeče obyčejné
HTTP když už ne natvrdo blokovat, tak aspoň před ním velmi důrazně
varovat (ostatně varují už dnes). Víc než dobré je používat i HSTS a
nasadit TLS 1.3 (samozřejmě s přetrvávající podporou TLS 1.2).

2) PHP 5.6 už je dneska nepodporovaná verze, byť např. Debian ještě
vydává aspoň bezpečnostní aktualizace (samozřejmě vím, jak je těžké se
ho zbavit - mám řadu zákazníků s velmi starými weby, které už asi nikdo
nepředělá, protože původní tvůrce je někde v tramtárii a kód je napsaný
stylem, že do něj nikdo nepoleze).

3) Výkon jde porovnat tak, že se to otestuje. A samozřejmě lze srovnávat
jen srovnatelné, tedy za stejných podmínek (ne HTTPS na jednom a HTTP na
druhém apod.).