[vpsFree.cz: community-list] Apache2 vs Nginx

Stanislav Web standa.web at gmail.com
Sat Jun 13 19:01:18 CEST 2020

Díky všem za odpovědi. Tak Nginx vyzkouším. Snažím se na každé VPS provozovat než pár webů, aby nebyl problém jak se zátěží, tak hlavně pak když to padne, aby nepadli všichni klienti. Navíc někteří chtějí HTTPS, jiní ne. Někdo zase potřebuje PHP5.6 a speciální konfiguraci emailu, aby aplikace poslala email apod. kraviny.

Jinak v podstatě tam běží pár Django webů (Apache2 + WSGI), pár statických webů asi 10 Wordpressů + 1 nechutně splácaná appka v Zendu, která je jak generátor chyb. Vše max. návštěvnost stovky lidí za den.

Když si jedno VPS zklonuji na playground, zkusím si tam rozchodit Nginx a pod náhradní doménou spustit aplikaci co běží na ostrém. Ale bude pak případné porovnání výkonu vypovídající, nebo budu srovnávat jablka s hruškami už třeba jen proto, že playground má minimální zátěž?

Ještě jednou díky, každopádně jdu laborovat :) Standa