[vpsFree.cz: community-list] Prejdeme na IPv6: IPv4 je mrtve

Radek Zajíc radek at zajic.v.pytli.cz
Mon Jun 8 10:43:11 CEST 2020

Ahoj,

Žádný český mobilní operátor neposkytuje IPv6 na mobilní síti.
Na DSL síti poskytuje IPv6 O2 (prefixy jsou veřejné, ale dynamické – při každém připojení se mohou změnit) a T-Mobile (prefixy jsou stabilní). Vodafone ne. U O2 se dá zaplatit „statický IPv6 prefix“, stojí to 119 Kč/měsíc (vč. DPH), ale stejně dostanete jen jeden /64 blok (=pro jeden segment domácí LAN sítě).
Na optické síti CETINu poskytuje IPv6 jen O2, T-Mobile služby na optické síti CETINu nenabízí vůbec. T-Mobile na své vlastní optické síti IPv6 neposkytuje.

Situace je to trochu smutná. Pokud chcete rozumnou IPv6 na DSL nebo optické síti CETINu, máte kromě O2/TM možnost jít ještě k ÚVT Internetu, Metronetu, případně k Avonetu.
U ostatních poskytovatelů v ČR (je jich kolem 1500) je situace různorodá – obvykle se musíte individuálně zeptat.

Na mobilech získáte IPv6 konektivitu jen tehdy, pokud použijete aplikaci Cloudflare Warp (i neplacenou verzi, díky Ondřeji Caletkovi za tip).

Radek