[vpsFree.cz: community-list] Prejdeme na IPv6: IPv4 je mrtve

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Mon Jun 8 10:21:31 CEST 2020

On 2020-06-08 07:28, zd nex wrote:
> Ještě zpět k ipv4/ipv6 místo proxy. Pokud by uživatelé chtěli
> řešit ipv6, minimálně u sebe doma? Je nějaký vhodný postup jak
> si ověřit funkčnost a dobrou? Tím netvrdím, že je to vhodné pro
> webové nasazení, ale např. pro SSH je to dostatečné. Např. jsem
> zkoušel v několika sítích co mám přístup a nikde mi nešlo se
> na vps připojit/ani ping.
>
> Předpokládám, že pokud u ISP nepůjde IPV6, tak je to
> pravděpodobně nereálné, že ano? (nebo je nutné udělat nějaké
> ty tunely?)
> Zdenek

Ahoj,

"ale jiste, beze vseho", ozvalo se ze sluchatka...

https://kb.vpsfree.cz/informace/projekty/ipv6tunel

IPv6 tunelovani je Ondry Caletky srdcovy projekt, staci Ondrovi napsat o
klice - ipv6tun at vpsfree.cz

Certifikat je na rok, pointa je, aspon 1x za rok hlasite "obtezovat"
Tveho lokalniho ISP  pozadavkem na IPv6.

Jinak neni problem, reknete si klidne o vic klicu, pokud potrebujete
pokryt vic domacnosti (napr. pro pribuzenstvo).

Prefixu je dost... a kdyz dojdou, zazadame u RIPE NCC o dalsi :)