[vpsFree.cz: community-list] Podman (Docker) na VPS

Petr Balazi petr.balazi at skamanet.cz
Mon Jul 13 14:29:27 CEST 2020

Pěkný den,

taky se občas pozastavím nad tím, co Docker vlastně přinesl tak
zásadního, že se stal tak oblíbeným. Domnívám se, že technologicky nic
(nového). Ale to "nic" udělali tak jednoduché pro tak širokou masu (méně
znalých) lidí, že to prostě převálcovalo dokonalejší technologie.

Vývojáři jsou klíč k tomu úspěchu. Ti nechtějí mít technologický detail,
ale snadnou integraci. Docker jim umožnil díky Docker Hubu zkoušet různé
technologie v rámci hodin/minut. Nahodit si databázi na serveru a během
10 minut mít aktivní TCP port - a na ten se připojí aplikací a mají
problém vyřešen.

Tady by se mohla rozvinout celá diskuse, kdo je vlastně "vývojář" :-).
Řekl bych, že když zkouknete ke kontejnerům pár Youtube videí, tak
tipuju, že průměrný vývojář není borec s 20ti letou praxí, protřelý
technologiema, metodikama. Tím nemyslím nic špatného, prostě realita je
taková (jak to vnímám já).

Tahle masa chce rychlé (apt install docker-ce), snadno integrovatelné
(TCP port) a snadno nahoditelné (docker run ...) řešení, které může
snadno škálovat (docker service ...) a dneska i velmi snadno migrovat do
(veřejného) Kubernetes cloudu (protože do cloudu přece managersky musíme).

Ta velká spousta bezpečnostních a provozních problémů se obvykle buď
neřeší, nebo vzniká dojem, že je vyřeší orchestrace (haha :-)). Problém
jde řešit jenom tehdy, když se nějak projevuje, nebo o něm vím. A to
slýchávám hodně často: "Jaký problém, dyť to jede, ne?!".

A upřímně, i Googlefight má jasno, co vede :-) :
https://www.googlefight.com/docker-vs-lxc.php

Takže ti co příjdou "noví" a zadaji do Googlu "containers how to", tak
dostanou první dva odkazy na docker.com a už to jede ... :-)

S pozdravem,

Petr Baláži

Petr Baláži

Skamanet s.r.o.