[vpsFree.cz: community-list] Podman (Docker) na VPS

Josef Skladanka josef.skladanka at gmail.com
Mon Jul 13 12:02:10 CEST 2020

No, jako nejsem odbornik ani na jedno, takze se rozhodne neodvazuju
hodnotit, ale prijde mi, ze pokud se na "kontejnery" prestanes divat ocima
"sysadmina" a preostris trochu na developer/devops pohled na vec, tak tam
holt "jednoduchost a primocarost" Dockeru ma zasadni vyhody.
Verim tomu, ze cokoli dela Docker zvladnes s nejakym toolingem udelat i
kolem LXC, ale pro "beznyho Frantu developera, co 'to' musi nekde
nasazovat" je holt vyrazne jednodussi pouzit Docker a mit to "zadarmo" nez
resit LXC, ansible, kubernetes, reprodukovatelny buildy, snapshoty
filesystemu, orchestraci, migrace, nastaveni siti, ... Pridej k tomu to ze
pak mas celkem jistotu toho ze cos odladil lokalne _presne_ spustis "tam
nekde na serveru", pridej automatizaci kolem vyvoje (automaticky buildy a
deploy do devel prostredi pri pushi do gitu) a deploye (rollout na produkci
pri updatu Docker image na Hubu) s moznosti bezproblemovyho fallbacku na
"minulou" verzi protoze ty kontejnery mas verzovany...

Verim tomu ze "doopravdy kontejnery" (LXC/D) a custom orchestrace vseho
maji svoje misto, ale stejne tak ho maji ty single-app kontejnery typu
Docker.

J.

On Mon, Jul 13, 2020 at 7:14 AM zd nex <zdnexnet at gmail.com> wrote:

> Ahojte,
>
> sorry nemám odpověď, ale chtěl jsem se zeptat proč je Docker tak oblíbený,
> když LXC/LXD je mnohem jednodušší na zprovoznění a chyby se tam ladí lépe a
> přijde mi to i rychlejší?
>
> Má k tomu někdo fundovaný opravdu smysluplnou odpověď? Snažil jsem se
> Docker používat několikrát, ale přijde mi to hrozně překombinované a horší
> situaci jsem pak zažil na armu, kdy většina aplikací prostě nejela (různé
> chyby/problematické nastavení/overlayfs). Předpokládám, že na x86, je tohle
> [...]

Rules of Optimization:
Rule 1: Don't do it.
Rule 2 (for experts only): Don't do it yet.