[vpsFree.cz: community-list] Podman (Docker) na VPS

Petr Kutalek petr at kutalek.cz
Sun Jul 12 21:20:55 CEST 2020

Ahoj,

tuším, že Pavel Šnajdr na poslední schůzi v Praze říkal (volně
převyprávěno), že je rád, když se lidi ozvou, protože to pak připomíná
více komunitu, nikoli jen podporu á la firma. Tak já tedy jeden dotaz
mám – týká se to Dockeru, resp. Podmana. :)

  - Připravil jsem si lokálně na svém _lab_ desktopu image pro kontejnery
a pody, které chci nasadit na VPSce. Vše OK, žádné extra vylomeniny.
  - Pročetl jsem https://kb.vpsfree.cz/navody/vps/vpsadminos/docker
  - Podíval jsem se na https://kb.vpsfree.cz/navody/vps/vpsadminos
  - Používám Arch, Podman v rootless režimu (z mnoha důvodů).
  - Povolil jsem ve features podporu FUSE (pro overlayfs) a TUN/TAP.
  - Nevím, co přesně dělá "Docker" feature, ale reálně nic nemění,
výsledek je stejný.

Když se ale snažím spustit byť jen demo `podman run --rm hello-world`,
nedaří se mi:
> Error:
> container_linux.go:367: starting container process caused:
> process_linux.go:459: container init caused:
> process_linux.go:382: setting rlimits for ready process caused:
> error setting rlimit type 7: invalid argument: OCI runtime error

Narazil jste někdo při zprovoznění Dockeru na něco podobného? Můžete mne
nasměrovat k cíli?

Resp. proč/v čem je nastavení Dockeru v našem virtualizačním řešení
nějak specifické?

Díky, Petr