[vpsFree.cz: community-list] Sprava pameti na vpsAdminOS

Jirka Bourek vpsfree-list at keroub.cz
Mon Aug 17 12:51:38 CEST 2020

On 16. 08. 20 10:50, Pavel Snajdr wrote:

> A kde jsou nejaka ta cisla? :)

Hledat tu debatu (a ta čísla v ní) nebudu, je to pár let zpátky. (A mám
pocit, že to tenkrát nebylo o paměti, ale o procesorech.)

> Kdyz si vzpomenu vsechny ty (opravdu zbytecne) flamy, ... borci, zkuste
> si to tak provozovat. My to tu tak jedeme pres deset let, kazdodenni
> zkusenost. I s tim, ze jsme lidem zpristupnili to KVM a ve spicce
> "OpenVZ zanedbalosti a chybejicicho vpsAdminOS" se to zacalo hodne
> projevovat, protoze lidi chteli provozovat plny Docker bez omezeni - no
> a tam se pekne ukazalo, jak by asi slo tyhle rozmanite workloady
> agregovat => temer nijak.

Tohle se nedá srovnávat. Tohle je případ, ve kterém je to KVM
provozováno způsobem, jak nejblběji je to možné. Žádné KSM (hádám),
žádný monitoring z hostitele. To pak není překvapení, že za téhle
situace se to nechová dobře.

Jestli to na něco ukazuje, tak na to, jak to s tou agregací na
dvojnásobek fyzické RAM je, konkrétně jak moc závisí na tom, že lze
jednotlivým (neaktivním nebo málo aktivním) VM snadno "odebrat cache",
aniž by se to hned poznalo. Jakmile se ta cache schovala do toho KVM a
stala se z ní aplikační paměť - tedy jakmile členové začali víc využívat
to, co mají "slíbené" - přestalo to vycházet tak snadno.

Tj. je potřeba brát do úvahy to, že takhle dobrá agregace není nutně
zásluhou jenom použité technologie, ale také způsobu, jakým uživatelé
svoje VM využívají.

> Kdyz tomu tak moc veris, jdi, postav to a predved to funkcni ;)

Jak jsem psal, pracujeme s tím, že paměť je klientů a nehrabe se jim na
ni. A že bych to chtěl programovat jen tak ve volném čase, abych to mohl
obenchmarkovat a strčit do šuplíku, to se mi teda nechce.