[vpsFree.cz: community-list] Sprava pameti na vpsAdminOS

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Sun Aug 16 10:50:11 CEST 2020

> K tomu jenom připomenu, že už jsme se dříve dopracovali k tomu, že s
> plnou virtualizací dělám to, co podle vás dělat nejde.

A kde jsou nejaka ta cisla? :)

(btw, nechapu, proc mi furt vykas, potykali jsme si uz parkrat, sice jen
online, ale...)

A hlavne, cisla z masiny, kde to tak *realne* bezi, v takove agregaci,
jakou my mame *beznou*? Dal bych si priklad, kde to tak provozujes, ze
si muzes dovolit porozdavat prostredku tolik, aby to neomezovalo - a
spis jeste motivovalo "neco dalsiho tam nahodit, kdyz je prostredku
dost".

Protoze o tom to u nas *hodne* je - zdaleka ne kazdy ty prostredky
naplno vyuziva, ale kdo chce, ma tu moznost. Chceme podporovat cleny v
tom, aby si mohli troufnout "na vic".

To je tak nejak cela myslenka vpsFree... sdilet ten HW "co nejlip, co to
jde".

Kdyz si vzpomenu vsechny ty (opravdu zbytecne) flamy, ... borci, zkuste
si to tak provozovat. My to tu tak jedeme pres deset let, kazdodenni
zkusenost. I s tim, ze jsme lidem zpristupnili to KVM a ve spicce
"OpenVZ zanedbalosti a chybejicicho vpsAdminOS" se to zacalo hodne
projevovat, protoze lidi chteli provozovat plny Docker bez omezeni - no
a tam se pekne ukazalo, jak by asi slo tyhle rozmanite workloady
agregovat => temer nijak.

Stejnou vec pustenou dvakrat ve stejne konfiguraci na jednom stroji, aby
clovek pohledal... docela bych chtel videt, co se tam vubec muze najit k
samepage mergingu, kdyz to maji pod spravou uplne jini lide a maji to
fakt v totalne ruznych stavech...

Usetrit i treba 100 GB pameti pomoci KSM zni strasne nelakave, baloonem
rozhodne tech dalsich 150 GB nenazeneme tak, aby na tom ty virtualy
nebrecely...

A tu ZFS cache musim pripominat? :)) Ja si s tim hitrate nedelam srandu,
nase masiny bezi naprostou vetsinu casu z RAM. Ale to na to nejaka ta
pamet musi byt k dispozici, ze...

A co teprv ten agregacni pomer, kdyz tu masinu zvetsime jeste 4x... To
nebude potom o +- 100 virtualech na 256G RAM, kde kazdy ma prideleno
4GB, myslim, ze s prehledem pujdeme na nejakey 5ti nasobek. A jeste
budeme moct to maximum zvednout na 6 GB... *vsem* na tom stroji...

Kdyz tomu tak moc veris, jdi, postav to a predved to funkcni ;)

Ja jsem si mezitim vicemene na beton jisty, ze nam nezbyva nic jineho,
nez ve vyvoji vpsAdminOS pokracovat. Kontejnery jsou totiz to, co vubec
cele vpsFree umoznuje, tak, jak to ted existuje a funguje. Ale rad se
necham vyvest z omylu!

Dokonce, velmi, velmi rad uvitam, kdyz nekdo pujde a udela treba nejake
to kvmFree a ukaze, ze to jde delat cele uplne jinak, ze my se tady
morime s cimsi uplne, ale totalne zbytecne ;)