[vpsFree.cz: community-list] Sprava pameti na vpsAdminOS

Jirka Bourek vpsfree-list at keroub.cz
Sat Aug 15 23:28:19 CEST 2020

On 14. 08. 20 20:02, Pavel Snajdr wrote:

> No ona ta agregace u multi-tenant OS-level prostredi je hlavne o ty
> RAMce, zejo... kdyz usetris 55GB... to je z kolika?

Tak já nevim, o čem to hlavně je, reagoval jsem na zmínku o ksm a
balloon, žejo...

Je to z 266GB alokovaných pro VM při využití 200GB fyzických. Při
zachování poměru alokovaných a ušetřených dat by se tím pádem dalo
dostat na nějakých 330GB alokovaných pro VM.

Jasně, je to míň než dvojnásobek fyzické, ale taky nejsme na stropu toho
řešení - další zvýšení by se nepochybně dalo dosáhnout tím balónem. Ale
nemáme tu potřebu. Když si někdo pořídí VM s X GB RAM, tak má X GB RAM a
hotovo - pokud je má na cache, tak je má na cache a jejím odebráním bych
snižoval výkon toho VM ve prospěch někoho, kdo ji využívá jako aplikační
paměť, což mi nepřijde fér.