[vpsFree.cz: community-list] Kompilace v nixops spouští desítky procesů, na které nemá zdroje

Tomáš Kuča tomas at kuca.cz
Mon Aug 10 23:06:14 CEST 2020

Ahoj,

mám na jedné VPS nixops a zkouším přes to deploynout nixos na jinou VPS.
Opakovaně jsem narazil na problém, že se začne kompilovat nějaká derivace, a
po chvíli to sestřelí OOM killer. Typicky se těsně předtím naspawnuje spoustu
(desítky) procesů. Všiml jsem si toho u ripgrepu (rustc), tam to ještě prošlo.
Teď mi spadne GitLab resp. webpack při kompilaci assetů:

   /tmp/nix-build-gitlab-assets-13.0.9.drv-1/source/node_modules/.bin/webpack --config /tmp/nix-build-gitlab-assets-13.0.9.drv-1/source/config/webpack.config.js --bail

Deploy spouštím na node256 takto:

   nixops deploy -d simple --max-jobs 1 --cores 1

VPS má 4 GB, běží na node15.prg. V dmesg vidím, že tam při spuštění OOM
killeru bylo 32 procesů node15

32 je podezřelé kulaté číslo. Myslím si, že buildovací tooly odněkud přečtou
informaci, že mají pustit 32 instancí, nastartují podle toho a vzápětí je
systém po setkání s realitou sestřelí.

Chystám se zreprodukovat build webpacku ručně a zjistit, podle čeho to spawnuje.
Nemá už to někdo projité? Zní to jako něco, na co už mohl narazit někdo jiný.

zdravím

   Tomáš Kuča