[vpsFree.cz: community-list] Stav vpsFree a další rozvoj

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Sun Sep 29 14:31:07 CEST 2019

Jinac @ share the pain...

No, ZFS 0.8.x je absolutni vybuch, nemuzu doporucit vubec nikomu nasadit
to do produkce. Posledni mesic jsem stravil zalezly v kodu, git blame a
jedem - zkoumanim, ktery chytrolin rozbil ZFS tak, ze nam to tak
nechutne zacalo padat.

Snazil jsem se fakt dlouho na spoustu pokusu (coz vylucuje, ze bychom se
na vsechno vykaslali a OpenVZ/produkcni prostredi uz neresili). Jedina
dalsi informace, ktery jsem se drzel je, ze nikdo nereportoval ty pady
na 0.7.9 a nizsich verzich:

https://github.com/zfsonlinux/zfs/issues/8673

Problemem bylo, ze uz pouzivame novou featuru, co zmenila on-disk format
(project quotas, aniz bychom ji teda realne pouzivali, tady se projevi
CoW a to, ze zmenena data se zapisou uplne znova vc. struktury co na ne
odkazuje az na vrchol stromu, uberblock).

Do hazardu s nasazovanim starsi verze se mi docela dlouho nechtelo, az
uz ale nezbyvala zadna jina moznost; nakonec se teda ukazalo, ze jde
fakt jenom o project quotas a ostatni features, co potrebujeme, uz 0.7
vetev mela (a dalsi, co ma jen 0.8 a treba jsme je meli i enabled, se
neaktivovaly, protoze nic nevynutilo jejich pouziti, sem patri napr.
sifrovani, co jeste porad povazujeme za preview feature, takze ho
integrovat ani nejdeme, zatim).

Portnout se povedlo na cca druhy pokus, chtelo to jeste lip nacist
rozdil mezi 0.8 a 0.7 vetvema.

A co se tyce "zdrzovani" nasazeni vpsAdminOS - no jaksi nevydala zase
sazka na lidi, jsme na to s aitherem zas sami dva. Sorki je z tymu out,
vic k tomu asi radsi jen osobne.

Takze jeste porad treba zbyva doprogramovat migraci mezi vpsadminos
nody, protoze jsme se plne soustredili na os samotny (aither ma
rozepsany dlouhy mail, co chtel poslat uz minuly tyden, ale nakonec si
rekl, ze to posle az kdyz doresi NFS na vpsAdminOS, co zas vypada na
kousek vic prace, nez se cekalo, SNAFU).

Ja ted resim, aby overlayfs bezelo v user namespace bez zmen a aby to
Docker pouzil rovnou (napr. odmita vubec bezet, kdyz je pod nim ZFS,
takze musime fake-ovat nonZFS filesystem, kdyz nas uz overlayfs zacina
podporovat). Jeste dost prace, ale nakonec pojede Docker unpatched - a
dokonce mam vyhlidku na Docker in Docker, tj. privileged Docker mode,
aby proste fungovalo v userns :)

Akorat to je jeste vic prace.

Ohledne roadmapy, co s vpsAdminOS v produkci... zdrzelo se to i kvuli
mymu odskoceni si zas resit nejaky podnikatelsky vzdusny zamky, co zas a
znova nevydavaj, takze uz na ne kaslu a jsem zpatky focusem naplno - co
jsem chtel outsourcovat, si nakonec udelam rychleji sam, takze vyrabet
nejaky obrat, aby bylo z ceho zaplatit dalsi lidi je dost misguided, na
to snad ani neexistuje byznys, co by se dal udelat z CZ a vyrost dost
rychle, aby to stalo za zminku v kontextu puvodniho planu - mit okolo
sebe hromadu vyvojaru na ty open veci, co nutne potrebujem k rozvoji dal
- vc. rozvoje HW, meh, nevyslo, tak co uz, nejsem takovej superman holt.

Takze... kaslu letos i na konfery a radsi delame na tom, abychom meli OS
v produkci co nejdriv. Konkretni sliby davat nebudu, jen, ze to chceme
mit uz co nejdriv za sebou, idealne celou migraci pryc z OpenVZ :))

/snajpa