[vpsFree.cz: community-list] Upgrade Debianu Jessie 8 na Stretch 9 potřebuje ifconfig

Jakub Skokan jakub.skokan at vpsfree.cz
Wed Oct 2 11:06:54 CEST 2019

On 10/2/19 9:03 AM, Jaroslav Týc wrote:
> Pak už stačilo dát /systemctl status networking.service/, což mi
> oznámilo, že nemám /ifconfig/. Google napráskal, že Debian 9 už
> /ifconfig/ v sobě v základu nemá
> <https://linuxconfig.org/how-to-install-missing-ifconfig-command-on-debian-linux>,
> protože je deprecated a místo něj mám používat utilitu /ip/, takže jsem
> ho ručně doinstaloval přes /apt-get install net-tools/ a otočil servisu
> /service networking restart/. Problem solved.
>
> Nevím, co přesně v mém Debianu vyžaduje ifconfig, asi to budu muset
> rozklíčovat, než se pustím do Debianu 10.

Je to častý problém při upgradu debianu. Nikdy jsem nepřišel na to proč,
ale *někdy* to při upgradu ifconfig odstraní. Když jsem to naposledy
zkoušel na čisté VPS, ifconfig po upgradu zůstal nainstalován...

ifconfig je potřeba na OpenVZ VPS, kde síťovou konfiguraci v
/etc/network/interfaces generuje vzctl z OpenVZ. Na vpsAdminOS už
používáme ip.

Jakub