[vpsFree.cz: community-list] Forwarding z public IPv4 na privátní

Richard Korinek richard.korinek at gmail.com
Tue May 7 10:18:57 CEST 2019

Já tomu rozumím tak, že když mám položku v routovací tabulce pro IP
protokol, tak brána, přes kterou směřuje, musí být na stejném segmentu
sítě, tj. musí být ping na 1 hop. Jinak to nefunguje.

Co s tím - udělat mezi nimi VPN routu. Asi bych zkoušel OpenVPN, s tím mám
asi nejvíc zkušeností. A ještě bych uvažoval, jestli jít cestou
forwardování paketů. Pokud ty služby mají být přístupné pouze pro tebe, tak
bych si na vlastním stroji spustil dalšího klienta pro OpenVPN a v tom
okamžiku budu mít všeschny stroje na jedné sítě a můžu k nim přistupovat
přes adresní rozsah VPNky.

Pokud potřebuješ veřejně přístupné služby, tak  bych asi uvažoval spíš o
nějaké proxy - pokud tam budeš provozovat třeba nějaké webové služby, tak
nejjednodušší je nginx a v něm bych definoval virtual hosty pro tyto služby
jako forwarding proxy.

R.

Richard Kořínek
email: richard.korinek at gmail.com