[vpsFree.cz: community-list] Seznam templates; síť v nixos

Tomáš Kuča tomas at kuca.cz
Thu Jun 20 22:16:13 CEST 2019

>Parametr `name` vidí jen přihlášení uživatelé

Dík, pomohlo.

Zasekl jsem se o krok dál - po instalaci nixosu a `nixos-rebuild switch`
nefunguje síť. Cíl je vytvořit si nixos na hraní, potkávám ho víceméně
poprvé.

Na Staging jsem nainstaloval nixos-19.03-x86_64-vpsadminos-minimal. Na
čisté instalaci nixos-rebuild switch` hlásí:

  $ nixos-rebuild switch
  building Nix...
  building the system configuration...
  error:
  Failed assertions:
  - The ‘fileSystems’ option does not specify your root file system.
  - You must set the option ‘boot.loader.grub.devices’ or 'boot.loader.grub.mirroredBoots' to make the system bootable.
  (use '--show-trace' to show detailed location information)

Přišel jsem na dvě řešení:

1) přidat `boot.isContainer = true`
2) Vygenerovat pomocí`nixos-generate-config` nový konfigurák
  - ZFS requires networking.hostId to be set
    => doplnit networking.hostId, viz [1]
  - You must set the option ‘boot.loader.grub.devices’ or 'boot.loader.grub.mirroredBoots' to make the system bootable.
    => nastavit boot.loader.grub.enable = false; (?)

Poté se v obou případech switch rozběhne, vidím jak se buildují balíky,
ale na konci se stroj odpojí os sítě. Poslední řádek, co vidím, je:

  stopping the following units: network-local-commands.service, network-setup.service, networking-setup.service, nix-daemon.service, nix-daemon.socket, nscd.service

(v případě 2 je tam víc služeb)

ssh spojení se odpojí, stroj přestane odpovídat na ping. Po rebootu z
vpsadminu se na ssh znovu připojím. Podle `dry-activate` si myslím, že
se síťové služby pokusí nastartovat:

  $ nixos-rebuild dry-activate
  building Nix...
  building the system configuration...
  would stop the following units: network-local-commands.service, network-setup.service, networking-setup.service, nix-daemon.service, nix-daemon.socket, nscd.service
  would start the following units: network-local-commands.service, network-setup.service, nix-daemon.socket, nscd.service

Otázky:

* Má být nastavené `boot.isContainer`?
* Je potřeba do výchozího konfiguráku přidat nastavení sítě nebo by měla
naběhnout a mám raději hledat, proč nenaběhne?

Případně pokud někdo má na stagingu nixos, poslal by mi svůj
configuration.nix?

Díky

  Tomáš Kuča

P.S. Píšu do do community, protože si říkám, že to možná narazí /
narazil i někdo další, kdo bude experimentovat. Pokud to patří na
podporu, dejte vědět.

[1] https://nixos.org/nixos/manual/options.html#opt-networking.hostId