[vpsFree.cz: community-list] Sirka pasma

Jirka Bourek vpsfree-list at keroub.cz
Wed Jul 17 16:50:21 CEST 2019

> Takze podle tebe je neopravnenym pristupem poslat par paketu na Tvuj
> stroj, ktery sis sam nechal bezet na verejnych adresach? Nenech se
> vysmat hned z prvni, takhle naivnim argumentem to vyargumentovat nepujde ;)

A píšou kvůli pár paketům, nebo je to irelevantní výlev?

> Jde napriklad o to, ze tyhle zmeny, kdy zacali po jejich nazyvat veci
> ilegalnimi a podobne, s nami zkonzultovali jen stylem "tady je PDF, co
> budete muset dodrzovat", ne ze bychom nekde souhlasili s tim, ze nam
> muzou jakkoliv zasahnout do trafficu.

A zasahují do trafficu, nebo jsme pořád u výlevu?

> [...]
> schopny mit nastavene a funkcni davno dohodnute RTBH, kterym se zamezuje
> opravdovym svinarnam, ktere zpusobuji realne skody, tj. hlavne
> nedostupnost.
>
> Ale hlavne se mi strasne, fakt strasne moc nelibi, aby se nekdo hrabal
> tak moc v tom, co nam kde jede, aby se prave resily s takhle vaznymi
> formulacemi prave veci typu jeden, dva, tri pokusy o spatne prihlaseni.
> Nebo 8 spatnych pokusu. No a co jako furt?
>
> Desitky Mbit od nejakyho bota si vsimneme sami, to je vec, co ma cenu
> resit.
>
> Ale abychom si hrali porad na policajta?

Problém je v tom, že těch 8 neúspěšných pokusů je 8 neúspěšných pokusů,
které jim někdo nahlásil. Nikoliv 8 neúspěšných pokusů celkem. Z mojí
zkušenosti za těmi 8 pokusy bývá prostřelený Wordpress, který je
součástí nějakého botnetu a udělá 8 pokusů o hádání hesla na jeden web,
pak 8 pokusů na jiný web, pak 8 pokusů na třetí web, hromadně a
distribuovaně hledá další ovečky do botnetu.

A jednou za čas rozešle hromadu spamu nebo se zúčastní nějakého DDoS útoku.

Jo, taky nás tu nebaví hrát si pořád na policajta, ale sám vím, jak moc
mě štve, když musím místo normální práce řešit spamy a podobné svinstvo,
které pochází od provozovatelů, kteří si z nějakého určitě dobrého
důvodu nehrají na policajty. Aspoň do doby, než ten bordel v jejich síti
dělá problémy i jim.

> To je prave presne to, budeme se tvarit jasne samozrejme, jak se na tom
> mistni "komunita" shodla, ze jde policajtovat Internety - a pak pisou
> takovy kraviny, kteryma akorat zpusobuji, ze v kosi konci ty abuses
> vsechny.

Jak u koho. Někdo holt má odpovědnost větší, i když je to konkurenční
nevýhoda. A upřímně řečeno, pokud adminům ve vpsfree nevadí, že mají na
serverech bordel, který umožňuje spustit libovolný kód, tak klobouk dolů
za pevné nervy, já bych s tím asi problém měl.

My, co tak velcí nejsme, vám děkujeme.