[vpsFree.cz: community-list] Sirka pasma

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Tue Jul 16 20:28:24 CEST 2019

Ale zapomnel jsem dodat podstatnou vec.

Jakmile premigrujeme na vpsAdminOS - priprava a dodelavacky nam ted
berou 100.0% vseho casu - je to na poradu dne k reseni.

Teda ale hlavne kvuli tomu, abychom si mohli poresit vlastni
konektivitu, protoze policajtovani CZ Internetu pod taktovkou CZ.NICu, v
ramci toho, ze s nima chce bejt kazdej kamarad, se IMHO zvhrava vcelku
mene pekne.

Aby nam Master psal denne takovy kydy:

Dobrý den,
jedná se o ilegální aktivitu z vaší IP/rozsahu v podobě
scanningu/crackingu aplikací (Techniky sloužící k získání informací o
síťových prostředcích a případnému zneužití síťových služeb nebo jejich
prostředků). Prosíme o promptní řešení a informaci o průběhu řešení.  V
případě neřešení tohoto incidentu z vaší strany se řídíme dle platného
dokumentu dostupného zde:
https://csirt.master.cz/incidenty.pdf

-- to si nedam. Fakt mne vytaci ty formulace. Obzvlast, kdy pod tim, co
tam jejich opicka na supportu zvladna inteligentne prepastnout (a pak
zvladaji pridavat vykricniky) - se ale nezvladaji zacist a zamyslet dal,
ze slo o 8 spatnych pokusu o heslo z IP, ktera dela NAT; od posledniho
podobneho incidentu je to 10 dni, kdy slo o 1 spatny pokus. Ilegalni
aktivita my ass, vy volove jedni (v realu zaznely mnohem horsi nadavky,
to mi verte).

Ano, je dobre svoji sit resit a nenechat ji rozposilat ven bordel, ale
"ilegalni"? WTF. A takovy pristup maji vsichni, co se tady ucastni te
oficialni novinarsky pekne casti komunity, ti, co jsou zapojeni do
projektu Fenix (ktery nikdy realne nicemu nepomohl i pri velkych
DDoSech); muzu myslim svobodne na svoji drzku napsat, ze presne ti,
ktere Peta na Rootu furt opevuje a dela jim velice prekrasne PR.

Ale vsechno to ma svoji stinnou stranku, v netolerantnosti ke "zdanlive
netolerujicim", k netolerantnosti k tem, co "nedrzi s nama basu", v
ramci pocitu vlastni vyjimecnosti prislusnosti k takove uzasne a skvele
komunite.

Tohle, rekl bych, nechceme. A pojdme o tom klidne diskutovat, flamovat,
pojdme to rozebrat; tohle je zatim (nejspis jen) muj nazor, to je duvod,
co mne hnal k zakladani vpsFree a proc chci resit, abychom meli nejake
vlastni linky - ne si jen proste zaplatit o gigabit od Masteru navic.

Realisticky nas tak tech prvnich par gigabitu vlastniho rozumneho mixu
konektivity bude stat vic, proto jsme to jeste neudelali.
Realizovatelnost odhaduju v momente, kdy nam zacne zbyvat nejakych
75k/mes navic na konekt. Ted jsme na nejakych 30~neco mesicne navic, za
co radsi podporujeme komunitu zpatky, ve snaze nachytat nejake dalsi
dobrovolniky, co by misto pekneho povidani a predhaneni se v uzasnem PR
neco delali :)

Takovy byl muj pohled do ted, ale pojdme o tom podiskutit, nevim, ze
jsem nebo nejsem mimo, dokud nenarazim na nekoho, kdo to vidi uplne
opacne a zvladne to uargumentovat :)

/snajpa