[vpsFree.cz: community-list] CouchDB - praktické zkušenosti

Jan B. Kolář janbivoj.kolar at zazen-nudu.cz
Tue Sep 25 19:08:30 CEST 2018

Ahoj,

nemáte tu prosím někdo praktické zkušenosti s CouchDB? Možná si
vzpomínáte, že jsem tu před časem psal ohledně pokladního software. Po
zvážení všech odpovědí jsem dospěl k názoru, že největší problém pro mne
je udržovat synchronizovaná data mezi pokladnami a serverem. Jak věřím,
tak CouchDB by pro mne tyto věci dokázala ohlídat, trochu se ale potýkám
s nedostatkem informací. Kromě oficiálního manuálu se mi nepodařilo
najít příliš stránek, které by o nasazení CouchDB v praxi psaly.

Nejsem si jist, zda jsem zcela správně pochopil vnik a řešení konfliktů
v CouchDB. Aktuálně řeším problém skladů a skladových položek - myslel
jsem, že bych vytvořil dokument "produkt", který by jako jednu z položek
měl pole s dvojicemi "sklad":"počet ks". Každá z pokladen by pak
odečítala ze svého řádku "sklad":"počet ks".

Jestli jsem to však z manuálu pochopil správně, tak každá změna vyvolá
změnu celého dokumentu. A v případě, že dojde k výpadku jedné z
pokladen, dojde k vytvoření velkého množství konfliktů, které se budou
muset řešit ručně. Nebo se mýlím?

Napadlo mne to vyřešit tak, že bych vytvořil dokument "sklad" a v něm
bych udržoval dvojice "produkt_id":"počet ks". Kvůli nedostatku
informačních zdrojů si však nejsem jist, zda je tohle správný přístup k
problému.

Mohl by mi prosím někdo zkušenější poradit?

Díky, Honza

--
Jan B. Kolář

Zažeň nudu