[vpsFree.cz: community-list] mailbox

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Sun Sep 16 22:19:23 CEST 2018

On 2018-09-16 19:52, Miroslav Misek wrote:
> Ahoj,
>
> asi uz jste to resili (a dost mozna i zavrhli), ale nestalo by za to
> udelat nejakej centralni mail server jako moznost pro cleny vpsfree,
> kteri nechteji spravovat vlastni?
>
> Miroslav Misek

Ahoj,

no, to je velmi spravna otazka, "nestalo by za to" - nestalo by za co?
:)

Jak vidim cenu ja:

- ted, kdyz jedeme NixOS, je samotna cena nasazeni a udrzeni v chodu
minimalni
- problem je, ze se bavime o mailu, tj. o veci, co ma lidske uzivatele,
a to je treci bod, kde vznikaji pozadavky na podporu
- uz ted dostavame dost pozadavku, ktere jsou v kompetenci clena, ale
nekteri si proste zvykli psat kamkoliv, kam poslou par korun, prvni, nez
aby se podivali, jestli chyba neni u nich -> tady je to o to vetsi
prusvih, ze v tech par korunach moc lidske prace zapocitane neni
-> tohle by byla obrovska davka novych dilu serialu "nejde mi to, muzete
mi zjistit proc?"

Kdyz jsme u toho, s NixOSem pada muj primarni argument, proc
*ne*provozovat sekundarni DNS servery pro cleny.

Tam se mi nelibil uz ten samotny adminsky/vyvojarsky overhead - ale ted?
Udelame proste repozitar s konfiguraci te DNS infrastruktury a kdo
chcete svoji domenu odzrcadlit na nasich NS, poslete proste pull-request
na ten repozitar.

Tohle ale s mailem dost dobre udelat nepujde, nebo jo?

Navic, ty DNS servery jsou maximalne pochopitelne - na DNS
infrastrukturu realne potrebujete "cizi" pomoc, pokud mate jenom jeden
server.

My tu nejsme od toho, abychom to lidicky spravovali za vas, to bychom
delali komercni byznys a hodinku prace si uctovali 1500+ korunek kazda
zapocata. Ale to by byla desna nuda a koho bychom tim posunuli kam?

Nejak si to neumim dost dobre predstavit.

Leda by se toho ujmul nekdo mimo 'core' tym, jenze zatim takova snaha
vyhorela vzdycky jeste driv, nez zacala, takze uprimne i kdyby nekdo
neco jednorazove nastavil, ja bych to nepouzil, protoze to do pul roku
pujde do kopru - soude tedy aspon podle dosavadni dobrovolnicke aktivity
(ktera s pribyvajicim poctem clenu klesa cim dal vic).