[vpsFree.cz: community-list] Konfigurace a užití nginx + php-fpm - jak na to?

Lukáš Němec lu.nemec at gmail.com
Sun Sep 2 19:58:44 CEST 2018

Ahoj,
Já používám výhradně nginx+různé upstream backendy a mezi nimi také php-fpm. Běží mi php-bb a pár custom php webů (krom věcí v pythonu/Go). Zatím jsem neměl přiliš problémů. Jediná věc co mě na nginx štve je kontrol configu po přidání nové site, a kontrola ssl certů-může se stát (obzvlášť začátečníkovi) že napíše blbě config a po restartu mu nenaběhne nginx kvůli config erroru. Samozřejmě existuje confcheck, ale když zapomenu, tak to může slítnout. A o to víc mě štve, že ssl cert chyby confcheck neohlásí...

Na generování TLS certifikátů už cca rok výhradně používám acme python script spouštěný cronem a bez problémů. Prvotní config zabere trochu úsilí, ale když si v průběhu budete psát scripty a readme na později (pro přidání domény) tak to je pak pohoda.

Pokud by někdo měl zájem o detaily, tak asi mimo maillist :)

Lukáš