[vpsFree.cz: community-list] Konfigurace a užití nginx + php-fpm - jak na to?

Petr Stefan ptr.stef at gmail.com
Sun Sep 2 17:27:47 CEST 2018

Ahoj,

On 2.9.2018 13:04, Petr Bolf wrote:
> - https, respektive SSL certifikáty - přijde mi, že je s tím moc
> práce, většina tutoriálů začíná "potřebujete hosting s podporou ...",
> jistě našel jsem návod jak zprovoznic lets encrypt, ale zdá se mi, že
> cena(práce)/výkon vychází lépe pro hosting. Jak to řešíte?

Let's Encrypt je prave pomerne snadno nastavitelna a bezudrzbova vec.
Pouzivam Certbot (s Apache pluginem) a samo ti to nabidne upravu
konfigurace, skoro nic nemusis resit. Nginx byl myslim Cerbotem
podporovanej jeste driv nez Apache, takze to je uplne bez problemu.

> - mail - postavit mail server není problém, ale čeho se obávám, je
> údržba, jednak nedostat se do blacklistů, jednak boj se spamem. Spíš
> se přikláním pro řešení na hostingu, kde na to mají tým a kde to řeší
> pro XX domen najednou. Pro nějaké tři vlastní domeny na vlastním
> serveru (na vpsfree) se mi zdá, že to je zbytečně moc práce, kterou za
> mě na hostingu udělá někdo jiný. Nebo ne?

Ja mam vlastni mail server, ale spis protoze me to bavi. Bezi to uz pres
rok a zadne problemy s tim zatim nebyly. Spamu zatim moc nechodi, ale
muj setup ma urcite mezery v nastaveni SpamAssassinu, takze prostor pro
zlepseni by byl. Pro jednu domenu take zkousim Email Profi od Seznamu.
Je to zadarmo a filtrovani spamu resi oni (coz bude urcite lepsi nez
nejaka vlastni pravidla kvuli celkovemu objemu zprav co Seznamem tece).

-Petr