[vpsFree.cz: community-list] vpsFree.cz a GDPR

Ivan Moucha minowara at gmail.com
Wed Jan 31 21:45:25 CET 2018

Ahoj,

Vezmu to jen v rychlosti (zkusenosti z moji schuzky s nasima korporatnima
pravnikama):
- narizeni zna jen dva duvody zpracovani osobnich dat a to zakony duvod a
nebo marketingovy souhlas (popsano v regulaci)
- v marketingovem souhlasu musi byt spousta sra*cek navic, oproti stavajici
101
- primarni spravce (ten kdo ma ta data) musi vystavit memorandum o tom jak
s datama pracuje, nakalada, zpracovava a jake firmy se toho ucasni (klidne
i kdyz to bude 1000 firem a musi tento seznam udrzovat aktualni) a musi mit
uzavrene smlouvy/memoranda s kazdym kdo je v tom retezci (muj klient jako
spravce se mnou jako zpracovatelem a pak ja s vpsFree jako s poskytovatelem
sluzby, protoze je to zpracovatel pro me (je to vps, ne metal), ale vpsFree
uz nemusi mit tuto smlouvu s Mastrama, protoze nazpracovavaji data vpsFree
(tady snad nekecam, neznam vztah mezi vF a M))
- z pohledu regulace je zodpovednost na primarnim spravci a musi delat vse
co mu narizuje regulace (v tom narizeni je to dost jasne popsane)
- obecny uvod je pak zde:
https://www.uoou.cz/zakladni-prirucka-k-gdpr/ds-4744/archiv=0&p1=3938
- clanek ktery se vztahuje na kazdeho clena ai na vpsFree ktery
spravuje/zpracovava tato data: http://www.privacy-regulation.eu/cs/28.htm
- presumce neviny tady neexistuje, spravce i poskytovatel dokladaji
dozorujicimu organu ze splnuji regule
- komercni/nekomercni subjekt nehraje zadny vyznam, 20M € jako maximalni
sazba v tomto pripade

Takze vpsFree nemusi uzavirat smlouvu s clenama, clen musi uzavrit smlouvu
z vpsFree (muze to mit i jiny format, proaktivni memorandum od vpsFree
ktere bude splnovat nalezitosti regulace se da chapat jako smluvni zavazek
a zaplacenim clenskeho pozadavku i vyjadrenim souhlasu/uzavrenim smlouvy).

Snad sem to alespon trosku objasnil

Ivan