[vpsFree.cz: community-list] Konfigurace a užití nginx + php-fpm - jak na to?

Věroš Kaplan veros at veroskaplan.cz
Fri Aug 31 14:44:34 CEST 2018

Ahoj,

TLDR: Nefunkční aplikace nginx + php-fpm většinou znamená, že vývojář
použil nějakou odvážnou konstrukci  v .htaccess a zároveň nikdo z
operations neměl chuť ty RewriteRules přepsat do nginx configu. Nebo to je
symptom toho, že se lidi z operations nebaví s vývojáři :-)

Většinu normálních aplikací je možné provozovat jak s nginx tak s Apache  a
vlastně jen záleží na tom, co umíš nasadit lépe.
Apache2 je dneska nutná většinou jen pokud potřebuješ nějakou jeho
speciální vlastnost (LDAP či NTLM, status-page nebo právě .htaccess). S
mpm_event prý klesla i spotřeba paměti.

nginx má jednodušší konfiguraci, prý o něco vyšší výkon a IMHO přehlednější
konfiguraci. Jen většinu RewriteRules z Apache musíš do konfigurace přepsat
(ale většinou to moc nebolí).  [disclaimer: tohle je můj názor a nemusí
platit na Vaší straně].

just-my-2cents-ly

VK

PS: Pokud se nepletu, tak Petr Krčmář nginx školí na rootu a zmiňuje tam i
nginx + php-fpm včetně ukázek.
--
Věroš Kaplan
http://navolnenoze.cz/prezentace/veroslav-kaplan/