[vpsFree.cz: community-list] Sdileny hardware - co dal

zd nex zdnexnet at gmail.com
Thu Aug 30 07:09:13 CEST 2018

Ahoj,
no v tuto chvíli nejde ani tak o špičku (u nás lidi chodí různě), jako
spíše o to, že VPS pokud má vše v RAM, tak CPU až na 2-3 případy moc
potřebný není např. pro Připravto. Jde o to, že naše velké úlohy jsou
zhruba 3 v návrhu nábytku (3d model, zpracování konstrukce a hledání
spojů).  Pak je to optimalizace nářezových plánů a ta může jet na více
processorů a pak vizualizace a ta je také na více processů. Avšak může tam
být více uživatelů najednou. Tzn * počet uživatelů. To je co se týče
náročnosti na CPU. Ostatní je téměř bez zatížení. No a pak je tam ta věc a
to je DISK > který dle mého sledování většinou nestíhá, když něco není v
RAM. Můžete si jednoduše vyzkoušet, někdy i načtení pár KB souboru zabere
několik sekund a HTOP zobrazuje process v D stavu. Imho jelikož a prostě
většinou je ten disk přetížen - několikrát bylo vidět z grafů a cpu neví co
má dělat. Bohužel jsme teď začali řešit synchronizaci mezi VPS a tam je již
více vidět to přetížení disků. Předminulý týden jsem to musel úplně
zastavit a nastavit větší rozmezí mezi kopírování abych si sám ne zvýšil
load na 4 jen kopírováním. To už jsem vyřešil a prostě to děláme po mnohem
menších částech s větším rozložením do času a jede to.

Tzn tím bych chtěl říci, že pokud je ten HW slabší, tak se více projeví
tyto slabiny. Pokud bychom všichni rozkládali zatížení do většího času, tak
by to samo sebou bylo skvělé, bohužel ne vždy to jde. Tohle je v
současnosti pohled jak to vidím já. Možná pro běžný web je to ok.

Zdenek