[vpsFree.cz: community-list] Sdileny hardware - co dal

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Wed Aug 22 23:13:43 CEST 2018

On 2018-08-22 21:57, Stepan Liska wrote:
> Osobně intuitivně tíhnu spíš k variantě - rozšiřovat o nové
> stroje (ač z bazaru) a starým v první fázi odlehčit. Přijde mi
> neefektivní vyhazovat nějaká velká množství CPUček a nahrazovat
> je jinými starými, i když v lepší konfiguraci.  To už raději
> koupit hafo dalších starejch mašin a řešit to po vzoru Googlu z
> počátku věků. Což by teda vlastně asi bylo přesně opačný
> řešení než teď navrhoval Snajpa - tj. daleko menší koncentrace,
> ale potencionálně hodně levnej HW.
>
>  Š.

Na levnym HW jsme zacali - a realne jsme poznali obrovskej rozdil, kdyz
jsme potom po par letech nasadili dvouprocesory v ty dobe se 128G RAM.
Cim vic se rozeviraji nuzky mezi realnym HW konfigem masiny a jednou
poskytovanou virtualni jednotkou, tim vic se da pohodlne bez problemu
agregovat. Agregovat na mensich strojich se da, ale obnasi to migrace -
a bez CRIU se ty migrace nedaji udelat pro kontejner transparentne, cili
varianta levny HW (i kdyz treba s custom dohackovanym remote
managementem), trpi na tyhle problemy.

Ad. dokoupit starsi stroje cely vs. vymenit CPUcka - ono vymenit CPUcka
vsem masinam v Praze a v Brne, co maji v1/v2 za ty v2 desetijadra vyjde
jako jedna cela stara masina. Pri tom poctu masin si teda myslim, ze
vymenit CPUcka vyjde lip v prepoctu na jednu aktualne hostovanou VPSku.

To je cca moje myslenkova cesta kudy jsem se dopracoval k tomu, co tu
nadhazuju - zatim asi jediny potencialne lepsi napad je natlacit se vic
smer novy AMDcka s jeste vetsi agregaci. Je pravda, co rikal Trekker, ze
v pripade vypadku to ovlivni vetsi procento clenu v prepoctu na stroj -
no, ale s 4.8+ kernely uz tomu docela verim a soucasne 4.18/4.19 maji
focus jeste spravneji, teda jeste lepsi kontejnerizace a zvladani
vetsich systemu - myslim, ze ackoliv kernel neni jeste uplne idealne
tam, kde bychom ho chteli, uz je cca prostor o vetsich masinach
premyslet a mozna zkusit jednu-dve nakoupit. Kdyz se to neprokaze jako
hned lepsi varianta, budem pokracovat vetsim scale-outem a casem to
muzem zvazit znova.

Do toho teda je potreba taky zminit ten soucasnej ARMovej vyvoj - mame
rozdelany system s 4x Cortex A72 @ 1.8 GHz a 8 GB ECC DDR4 RAM, je to
myslene misto VPSek na seriozni pouziti, kde se neda sdilet RAM/cache.
To by melo vychazet cca na 800-900/mesic - tak mi kdyztak taky rovnou
reknete, jestli je to blbost a nikdo o to nebudete mit zajem. Podle mne
ten system sviha a vpsFree infrastrukturnim vecem (jako clenska
databaze) by to fakt sluselo. A podobny use-cases bych videl pro
vsechno, kdo ma nejaky citlivejsi data... Necitlivy chroustani ve velkym
je na shared HW fajn, ale citlivy veci by si zaslouzily micro-scale-out,
tj. co microservica, to jeji dedikovany miniHW server.