[vpsFree.cz: community-list] Blacklist

Jirka Bourek vpsfree-list at keroub.cz
Thu Aug 16 17:21:20 CEST 2018

Já bych to zase tak tragicky neviděl. V principu není důvod ignorovat
odchozí provoz na vlastní síti a problémy detekovat až tím, že někdo
pošle abuse report. Pokud je po ruce způsob, jak automaticky detekovat
spamující (nebo podezřelé) VPS, tak s chutí do toho. Je dobré mít na
paměti, že na druhém konci toho spamu je někdo, komu otravujeme život
úplně stejně, jako ho někdo jiný spamem otravuje nám.

Samozřejmě v tomhle případě to "pokud je po ruce" není tak jednoduché -
pokud si odmyslíme MITM útoky, tak jediné, co vpsfree jako provozovatel
sítě vidí, jsou flow údaje. Rozpoznávat z toho spamování je tak pro
lidi, co se zajímají o neuronové sítě a podobnou černou magii.