[vpsFree.cz: community-list] ClamAV jako sdilena sluzba

Petr Fišer priestcz at gmail.com
Wed Sep 13 08:51:47 CEST 2017

Hoj,
No, 500MB na clamav je normalni. Ty definice holt neco zaberou... Pri
"zere hodne pameti" jsem si predstavil neco vetsiho ( > 1GB ) coz uz
by bylo divne. :)
S tim se nic moc udelat neda, leda to vytrhnout na jinej server - ale
to zalezi na tom co tam mas za dalsi sluzby a jestli se fakt nevejdou
vedle sebe. A protoze ta clamav sluzba ma podporu od snajpy, tak je
sance realne ji uskutecnit. Me ta myslenka moc netankuje, ale tak
proste tu sluzbu nevyuziju. :)

> K te "cizi sluzbe", kdyz to bude neco provozovane primo vpsfree, tak ti stejne k tve poste pristup maji kdyz budou chtit (bavime li se o mailserveru ve vps). Jde ciste o to, jestli jim verime, ze tu moznost nevyuzivaji. Ja ano a veril
> bych jim to i v pripade ClamAV. To jenom pro uplnost.

Jo, o tom kde data jsou se muzeme bavit. Pokud bude sluzba ve sprave
core tymu, tak s tim problem nemam. Kdybych core adminum neveril, tak
tu nemam ani tu VPSku. :) Ale jsme komunitni projekt, takze se k tomu
spravcovani clamavu muze potencialne dostat kdokoli z nas - tedy i
clovek ktery neni z core tymu.
Stejne tak muzeme polemizovat o tom, ze co protece pres smtp je v
plaintextu a tedy si to mohl kdokoliv precist. Jenze pro me osobne je
"nekdo si to mohl precist" a "cilene poslu data nekam pryc" proste
rozdil.

Dne 12. září 2017 15:03 Pavel Snajdr <snajpa at snajpa.net> napsal(a):

> [...]

Proboha bylo na clamav zerouci "hodne pameti". Viz ^ .