[vpsFree.cz: community-list] ClamAV jako sdilena sluzba

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Tue Sep 12 15:03:51 CEST 2017

> On 12 Sep 2017, at 14:56, Pavel Snajdr <snajpa at snajpa.net> wrote:
>
> Zdarec,
>
> to vubec neni proboha.
>
> Co je proboha je deset sracko-ClamAV instanci na tom samym serveru, kde kazda dela prd, ale ma tendenci velmi casto orotacet fakt hromadu dat po diskach.

*protacet :)

> Takze ja jsem jedine pro neco takovyho.

Dalsi dobrej napad by bylo nejaky spolecny uceni spam filteru, samozrejme stejne jako centralni Clam instance to nemuze bejt povinny, nybrz pouze dobrovolny; ale myslim si, ze nas je dost co by chteli takovy veci zkusit posharovat, ono precijenom provozovat izolovany maly ostruvky filtrovani bordelu z mailu je trochu na palici, tak proc si nepomoct navzajem, ze.

Otazkou je jako vzdycky kdo to bude delat, ale videl bych to tak, ze 'core team', tj. ja s klukama, budeme mit na starost, aby jely virtualy se sluzbama, jejichz konfig bude verejne spravovan vsema uzivatelema nejakym Ansible nebo podobne.

Kdo si veme na starost vyrobeni prototypu tech confu? :)