[vpsFree.cz: community-list] Offtopic: doporucte zdroje na video processing/editing

Wolf wolf at wolfsden.cz
Tue Mar 7 19:10:26 CET 2017

Ahoj,
predem se omlouvam, ze tohle je docela dost offtopic (s VPS v podstate
nema nic spolecneho), na druhou stranu, vim ze je tady dost schopnych
lidi a snad mi bude nekdo schopny poradit :)

Takze, mam spoustu video soubory (v podstate vse je .mkv). A nektere z
nich nejsou zcela v poradku. Problemy, na ktere jsem zatim narazil:

1) chybejici titulky (takze je chci pridat do mkv)
2) zbytecne/ve spatnem poradi audio stopy (takze nektere odstranit,
   nektere zmenit poradi)
3) zbytecne titulky (takze odstranit)
4) chybejici chapters (takze pridat)
5) spatna delka videa (video ma 24 minut a kousek, ale vlc si mysli ze
   ma pres hodinu)
6) absurdne vysoky bitrate (24 minut dlouhe video by nezbytne ani ve
   full hd a 10bit nemuselo byt pres 2GB (nebo se pletu a je to
   rozumne))?

Prvni tri (mozna ctyri) bych asi byl schopen vygooglit, nicmene na 5 a 6
bych uz docela rad i vedel co vlastne presne delam.

Tak nejak tusim ze by na vetsinu z toho asi mohla jit pouzit ffmpeg
(spravne?). Nicmene je mi celkem jedno co, tak dlouho, dokud to budu
schopen spustit na linuxu pre ssh.

Mohli byste mi nekdo dat doporucene cteni na toto tema? Knihy, clanky,
tutorialy. Obecne bych se rad dozvedel, jak rozumne pracovat s videem
pod linuxem. Pokud na tom zalezi, tak zamereno primarne na .mkv (vim,
jenom konteiner a vevnitr muze byt leccos).

Jenom kdyby to z toho nebylo jasne, radsi to zduranim, nechci nijak
menit obsah jak video tak audio stopy.

Diky za pomoc :)

W.
--
There are only two hard things in Computer Science:
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.