[vpsFree.cz: community-list] vpsAdminOS

Petr Stefan ptr.stef at gmail.com
Thu Dec 28 23:22:06 CET 2017

Ahoj,

> No a to 'neco' shodou okolnosti uz stavime nejakou chvili, jako lehky
> container host OS nad not-os [1], ktery vychazi z NixOSu [2].
>
> O spravu kontejneru (LXC) se ve vpsAdminOS stara osctld [4], co je v
> podstate nase variace na LXD; akorat pro nas rovnou napojena na
> vpsAdmin a tak ovladani z hostOS bude mit napojeni na vpsAdmin. Uz se
> nebude stavat, ze na nodu je nastavene neco nekonzistentne s tim, co
> si mysli vpsAdmin, protoze vpsAdmin se o svoje 'ovecky' (nody) ve
> finale postara uplne sam. A hlavne, osctl ma podporu user namespace
> [...]

diky za super zpravy. Chapu ze jste zatim zadne pokrocilejsi veci
nezkouseli, ale zajimalo by me zda planujete podporu nested
virtualizace. Myslim ze se spravnym nastvenim hosta by to nemel byt
problem, ale chce to asi vyzkouset. Jde mi zhruba o Docker a LXC
kontejnery (do kterych bych rad prevedl to co nyni provozuji v Dockeru
pokud to pujde), nektere cleny asi zajima i KVM.

Budu se tesit na dalsi zpravy :).
-Petr