[vpsFree.cz: community-list] Domaci NAS - jaky HW?

Wolf wolf at wolfsden.cz
Fri Nov 25 07:55:54 CET 2016

Ahoj,
uz nejaky ten patek mi doma bezi NAS, ale pomalu narazim na hranice mnou
zvoleneho low-cost reseni. Je to mini-ITX board v klasickem toweru,
nicmene uz je to prilis pomale. Takze jsem si rekl, ze se zkusim na vas
vsechny obratit pro inspiraci. Zacnu asi tim, co potrebuju:

* Dostatecny vykon pro full-hd video
* Gigabit ethernet
* Rozumne mnozstvi diskoveho mista
	- momentalne mam 5 GB (resp. 10 v Raid-1), je to malo
	- rad bych mel moznost pripojit tak 10 (11) disku
* Rozumny CPU vykon
	- momentalne pri ~5 MB/s pres openvpn (prumerne cislo) je CPU
	  vytizeno na cca 30 % (kombinaci openvpn & deluged), coz je imho
	  dost

Nejdulezitejsi pro mne je asi kombinace energeticke uspornosti a vykonu
(ja vim, ja vim, se kombinuje blbe). Cena uplne hlavni kriterium neni,
ale preci jenom bude zvazena.

Jsem si jisty, ze nekdo z vas urcite neco takoveho doma ma, takze bych
rad poprosil o inspiraci, co kdo doma mate pripadne co byste doporucili?

Diky za rady :)

T.

--
There are only two hard things in Computer Science:
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.