[vpsFree.cz: community-list] LinuxDays dopadly parádně

Stanislav Petr glux at glux.org
Mon Oct 12 18:38:03 CEST 2015

Premyslel jsem o tom, a za mne musim souhlasit s udrzenim stavajicich
prispevku... Kdyz pomineme duvody planovani a rozpoctu, jsou tu i
realne "technicke" a provozni duvody proc ne.

Ja se setkavam pracovne s problemy (mimo jine delam konzultanta pro
nektere webhostery a provozovatele "cloudu") prave s problemem prilis
nizke ceny - a to jsou tu i levnejsi nabidky VPS nez Wedos a nektere i
prekvapive dobre fungujici. Ale kde tedy ty problemy vidim:

1. Prakticky bez vyjimky plati ze cim min uzivatel plati, tim vic
problemu.

2. Samotne spotrebovane "prostredky" jako RAM, podil na CPU, zabrany
diskovy prostor jsou necim co jde delit a tim snizovat cenu. Jenze pak
jsou NEDELITELNE FIXNI NAKLADY. Tedy napriklad IP adresa, nedostanete
pul IP adresy a to je v soucasne dobe komodita ktera je cim dal drazsi.

3. V navaznosti na bod cislo 2 - uzivatel s polovicnimi prostredky
nebude psat na podporu mene casto (zkusenosti rikaji ze prave naopak).
Stejne tak se zpracovanim/evidovanim mensi platby neni min prace.

4. Mala a "pomala" VPS buduji spatnou povest. Nikdy jsem neslysel ze
by nejaky uzivatel rikal: "U poskytovatele XZY platim malo, proto mi
to bezi pomalu", ale vzdycky slysim: "U poskytovatele XYZ jsou .....
(dopln nadavku dle vlastniho vyberu) protoze mi tam moje aplikace za
kterou platim tak strasny penize bezi pomalu".

5. VpsFree je obcanske sdruzeni a plati se clenske prispevky, takze
jste budto clen nebo ne. Zadnej "pulclen" neexistuje a je to nesmysl.

Casem, az bude sdruzeni pripadne nejake starsi servery nahrazovat
novymi, muzeme uvazovat o jine variante - napr. na starsich strojich
pustit VPS ne za pulku, ale treba zadarmo, pokud dotycny student bude
mit zajimavy projekt napr. v oblasti podpory OpenSource technologii,
virtualizace nebo Internetu obecne. Ale to bych stejne videl jako
individualni posouzeni projektu a jeho mozneho prinosu pro
sdruzeni/spolecnost/komunitu.

- --
Stanislav Petr