[vpsFree.cz: community-list] brutoforce attack

Tomáš Filčák filcak.t at gmail.com
Sat Mar 28 21:06:40 CET 2015

Ahojte,
posledne 2 dni riesim na mojej VPSke problem pravdepodobne s brutoforce attackom a potreboval by som poradit. Ako web server mam nainstalovany nginx. Spozoroval som, ze moje stranky sa v priebehu min. 2 dni zacali strane pomaly nacitavat a tak som sa pustil do analyzy logov, z ktorej som zistil, ze sa pravdepodobne jedna o bruteforce utok na wordpress weby ktore hostujem. Kedze v oblasti spravy servera nie som profesional stretol som sa s tym prvykrat a hned som proti tomu podnikol kroky. Nainstaloval som preto fail2ban a nakonfiguroval pre fungovanie s nginxom. Z logov vidim, ze niekolko ip adries bolo zabanovanych avsak problem pretrvava a moj web server odpoveda na requesty strasne pomaly. Pamat VPSky je vytazena niekedy nad 3GB momentalne 1GB. Prosim o radu. Ake dalsie kroky mam podniknut na obrany pripadne analyzu skod? Dakujem

S pozdravom Tomáš