[vpsFree.cz: community-list] over-current condition

Martin Malec | TIERRA VERDE mm.tierraverde at gmail.com
Thu Mar 26 15:32:52 CET 2015

Správně se tahle chyba objevuje, když se připojí zařízení, které chce
odebírat víc, než daný port umožňuje. V horším případě, když mají porty
pojistku, to ten port dočasně úplně odpojí (a někdy trvá hodiny (!) než
je port znovu použitelný), častěji to spíš zařízení vypne a za chvilku
(někdy i víckrát za sekundu) to zkouší připojit znovu, atd. donekonečna.
Dost blbé když se takhle zapomene 2,5palcový externí disk, co neustále
cvaká nebo se marně snaží roztočit a neustále je mu vypínaný a zapínaný
proud, to asi moc dlouho v takovém režimu nevydrží.
Nejčastěji tohle nastává třeba u Raspberry Pi, které původně limitovalo
odběr jen 100mA na port a i ta novější Pi co mají až 600mA (resp. 1200mA
s drobným hackem), pak u řadičů, co striktně trvají na USB specifikaci
(2.0) a víc než 500mA nepovolí, a pak samozřejmě u hubů, které by -
pokud nejsou externě napájené - taky neměly jednotlivým portům
poskytnout víc než 100mA (což dnes většinou stejně žádný hub nedělá).

Jelikož se v posledních x letech každý na původní specifikaci vykašlal,
tak běžně dnes máme back-powered huby, co napájí nejedno Raspberry pi,
7portové nenapájené huby co utáhnou externí disk, myš a klávesnici,
externí DVD mechaniky co chtějí podle specifikace až k 1,5 A, a milion
zařízení, co ani neřekne řadiči, kolik 100mA slotů by chtělo, a rovnou
očekává, že dostane maximum. Do toho pak přišlo USB 3.0, napájení přes
USB a zajímalo by mě, jestli se v tom, jaké "odrůdy" USB dnes vlastně
jsou, někdo opravdu vyzná ;)
Celkem nedávno jsem zjistil, že část problému může způsobovat i
nekvalitní USB kabel, který je buď moc dlouhý a nebo má slabé vodiče -
některá zařízení (a nabíječky) jsou tak chytré, že úbytek napětí na
konci kompenzují zvýšeným napětím na začátku, nevím jestli tohle dělají
i řadiče v PC, každopádně může to taky nějak souviset.
Opravte mě pokud jsem něco popsal úplně blbě :)

Martin Malec

Martin Malec TIERRA VERDE s.r.o. www.tierraverde.cz 737 740 166