[vpsFree.cz: community-list] Nová verze webu je nasazená

Pavol Hluchý pavol.hluchy at gmail.com
Mon Mar 9 07:01:09 CET 2015

Cau,

diky za tuto "spoved", myslim ze kope ludi si ukazal ze nejsi len "ten
zly arogantny Snajpa", ale vies fungovat aj sposobom, ktory vacsina ludi
bezne ocakava. Ja som som o tom uz samozrejme vedel aj predtym, ale tiez
som si zazil aj tu "odvratenu srtanu". Preto som doteraz ani nepisal do
tohto vlakna - aby som neprilieval dalsi olej. Velmi dobre som totiz
vedel, ze v danom momente by som sa len zaradil medzi ostatnych haterov
a obycajnych kritikov.
Aj ked myslim, ze u mna by si asi uznal, ze hoc sa webarinou zivim (ale
prave nie frontendom a dizajnom), tak svojou "troskou do mlyna" sa
snazim prispievat.
Pre tych co to nevedia - stojim za templatom pre Arch linux. Kedysi bol
bezne v ponuke vpsFree, casom ale z nej vypadol kvoli porblemom s jehou
tvorbou a nasledne aj samotnou prevadzkou/updatovanim. Od Snajpu som si
vypocul (resp. teda precital) haterske poznamky o bleeding edge
technologiach, Arch-u ako takom a pod. Mne to ale nedalo a aj napriek
tomu som sa za urcitej podpory Aither-a pustil do testov a snahy
prevadzkovat Arch v aktualnej verzii. Aby som to dosiahol, musel som k
prekonaniu Snajpovho odporu prekonat este aj pretlacenie patchov do
samotneho OpenVZ. Nejake boli otazkou upravy shell skriptov, ale jeden
sa tykal aj samotneho kernelu. Pull requesty na shell skripty mergli bez
nejakych problemov, kernell patch uz potom urobili po svojom pretoze
moje riesenie nebolo uplne spravne. Nasledne ale zase boli problemy,
pretoze OpenVZ je s kernelom pozadu a nejsu v nom vsetky veci ktore
potrebuje systemd. Takze zase som si precital nejake Snajpove hejty na
bleeding edge. Ale aj napriek tomu som pokracoval a urobenim par
ustupkov a slubom ze sa mu budem venovat a udrzovat ho, sa mi podarilo
vyrobit funkcny template Arch linuxu pre OpenVZ. Ponukol som ho vtedy aj
do samotneho OpenVZ, ale to uz ma odignorovali a tak som sa im
nevnucoval, stacilo mi ze za pomoci Aither-a sa dostal do vpsFree, ktore
ho tak dostalo exkluzivne.
Nasledne ked vznikol system na automaticku tvorbu templatov, tak som
zase doplnil cast pre Arh linux. A minuly tyzden som musel zase robit
nejake "hacky" v tomto systeme, ale to uz ani Snajpa nemal "blbe kecy"
(mozno z casti preto, ze tiez nevie uplne o vsetkom) ;) A s Medvedom si
pri tom obcas uzijem aj nejaku srandu.
Takze pre vsetkych, ktori aj mali zaujem urobit pre vpsFree nieco viac
nez len platit clenske a pouzivat na co maju narok, ale odradili ich
Snajpove poznamky, komentare atd.: vedzte, ze Snajpa to malokedy mysli
tak, ako to v danom momente povie/napise. A ak aj nahodu hej, tak je
mozne ho presvedcit o opaku. Len sa nemozte dat hned odradit, ale treba
mu dat padne dovody a argumenty, ktorymi svoje poziadavky dokazete
podlozit, objasnit a obhajit. A s ohladom na tento Snajpov post to
vyzera (a ja dufam ze to tak bude), ze Snajpa sa bude snazit volit
miernejsi ton reakcii, aby odradil co najmenej ludi nieco pre vpsFree
robit. Pretoze to nerobime len pre par ludi, ale je lahko mozne ze
niektore veci casom "obletia svet". Podobne ako som necakal, ze jeden
moj clanok, ktory som kedysi napisal viacmenej len pre seba, pouzije
ovela viac ludi nez som cakal (rozbehanie mrtg na Slackware).
Takze ja som za existenciu vpsFree.cz rad a dufam ze vydrzi fungovat aj
ked ja budem uz davno na dochodku :D Umoznuje mi to robit veci ktore mam
rad a podelit sa o ne s dalsimi ludmi. A hoc ma nezivia, tak obcas za ne
dostat aspon nejaku tu trochu uznania. A to ma nasledne motivuje
pokracovat v tom.
Dufam ze tento rok sa uz konecne dostanem aj na clensku schodzu (ci jako
sa to spravne vola) a budem mat moznost so Snajpom face2face si
vydiskutovat tie bleeding edge veci :D

Pavol (Lopo) Hluchy

PS: mal som v plane vyrobit openVZ template aj pre Slackware, ale nejako
som k tomu zatial nemal cas ani naladu. Ale ak by bol aspon trochu
zaujem on, tak by som sa k tomu dokopal. Takze otazka - bol by o to zaujem ?
PS2: je v ramci vpsFree nejaka moznost hlasovani ? ak nie - nerozmyslali
ste o jej tvorbe ? Napr. teraz by sa hodila na zistenie zaujmu o ten
Slackware ...