[vpsFree.cz: community-list] Nová verze webu je nasazená

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Mon Mar 9 02:22:02 CET 2015

On 03/03/2015 10:08 PM, Petr Krcmar wrote:
> Hezký večer všem, právě jsme vyhrnuli novou, doladěnou verzi webu.
> Postupně jsme řešili všechno, co tu v listu zaznělo, výsledek snad
> stojí za to. Moc moc děkuji Silvestru Haškovi za perfektní práci,
> kterou odvedl. Pokud budete mít někdo nápad na další úpravy,
> navštivte GitHub a můžete pullnour request. Ještě je potřeba
> doladit ty fotky, ale to je jen otázkou příštího setkání, abychom
> zašli za (už dohodnutým) fotografem.

Ahojte,

nechal jsem si ty veci rozlezet v hlave a musim priznat, ze jsem
zrovna nevolil nejlepsi komunikacni strategii a nevytvarel jsem - mne
vlastni formou pasivniho nadavani - zrovna kamaradskou atmosferu.

Snazili jste se, i kdyz nekteri ponekud nabrousene, ukazat na spravny
nedostatky toho webu, no ja reagoval taky zbytecne nazpet nabrousene,
i kdyz jsem treba i hned sam uznal u spousty tech veci, ze v podstate
mate pravdu. Az tedy na ten single page layout, ktery se mi a i dalsim
velmi libi a za nim si stojim.

Dokonce si o nem povida Piratska strana na foru, nekdo to tam daval
jako priklad a dalsi kvitovali, ze to vypada pekne, i kdyz i tam se
objevil nesouhlasny nazor. To je treba informace, kterou jsem mel
vytahnout rovnou. Kdybych se nad tim jenom vic zamyslel a nereagoval z
prvni a tim si efektivne svym egem zablokoval moznost byt pak normalne
pristupny diskuzi dal.

Uznavam, sprostym slovum bych se radsi mel vyhnout, kdyz to po sobe
ctu, tak z toho cejtim zbytecny emoce, ktery zas vyvolavaji dalsi
emoce a uz se tocime v kruhu. Je to prave o tech emocich, ktere to
vyvolava. Ty nejsou dobre a uz to nebudu delat. Nebo se aspon budu
velmi snazit to nedelat. V realny face-to-face komunikaci nejdu pro
nadavku daleko, kdyz mi tam proste sedi, ale sem se to nehodi, protoze
vsem ostatnim krome mne v danou chvili chybi ten myslenkovy kontext,
ktery tam to slovo zrovna podle mne ospravedlnil. Samotny sprosty
slova IMHO jsou v pohode, kdyz se hodi, ale nemely by bejt mireny
proti lidem, muzu nadavat na technologii, tam mi snad i to sprosty
slovicko i v mailing listu odpustite (doufam), ale v kontextu s lidma
bych proste sproste mluvit nemel, minimalne ne, pokud se nebavime
face-to-face.

K mymu trvani na "prilozeni ruky k dilu" taky i ostatnima a zejmena
tema, kterym se neco nelibi - ja jsem velmi alergickej na kritizovani
bez snahy pomoct k reseni. Snaha nejak pomoct k reseni mi uplne staci,
chtit rovnou po kazdym patche je prilis, to jsem zbytecne prehanel,
kdyz se na tu konverzaci divam zpetne.
Zacal jsem byt alergicky na "internetove teoretiky" a nektere pasaze
odpovedi nekterych mi to pripomnely, i kdyz to tak nutne nemuselo byt
myslene. Pri zpetnem cteni ve vetsine tech mailu vidim snahu aspon
neco udelat aspon tim vyjadrenim nazoru, pro to, aby nas spolek nesel
smerem, ktery dotycny neuznava - ale neuvedomil jsem si, ze ten smer
se da vysvetlit a muze byt pochopen, a i kdyby nebyl, muzem a meli
bychom se vzdycky dostat aspon k tomu, ze rozhodnuti, se kterymi sice
nesouhlasi vsichni, by melo byt temi nesouhlasicimi aspon
respektovano. Meli by chapat, proc neco nejak je, pokazde muze s necim
nesouhlasit nekdo jiny, muze k tomu mit legitimni duvody a ja uznavam,
ze je pro mne a pro vsechny stale aktivni cleny uzitecne takove
pohledy videt.

Kdyz kazdy nesouhlasny nazor udusim zbytecnou prudkosti a
nedomyslenosti svych reakci, dalsi takovy nazory uz se nam vsem do
povedomi nedostanou a tim se pripravime o moznost vzdycky balancovat
veci, co delame tak, aby vyhovovaly co nejvice clenum. A to urcite
nechci. Ono totiz to balancovani je casto podvedomy - aspon u mne -
staci, ze jsem tu a tam nekde davno slysel/videl nazor nekoho z nas a
uz vim, ze nejakej ten smer by se nemusel libit ty a ty skupine lidi.
Ne kazdej si da tu praci vubec napsat svuj nazor a poslat ho, natoz
jeste verejne, uznavam hlavne teda sam pred sebou, ze na volnym toku
nazoru vcelku zavisi budoucnost naseho spolku a je spatny ten tok
zbytecne dusit.

Dekuju tem, kteri jste k dotvoreni toho webu prispeli. Nejsem si
jisty, jak na vas, co jste pomohli, tohle vlakno cele pusobilo, asi to
nemuselo vypadat uplne pekne a prave tim spis vam dekuju, ze jste sli
a pomohli.

Taky se priznam, ze se do tech reakcich prolil trochu vztek, ktery mel
byt mireny jinam - na Abaffydesign. Po zvazeni, co s tim, jsem si
rekl, ze s tim nic uz ale delat ani nebudu, nebudu si z tech kluku
delat zbytecne nepratele, staci, kdyz jsme je odstranili z paticky.
Kdyby se ptali proc, v klidu a radsi i osobne jim situaci vysvetlim,
ale jinak uz se k tomu vracet nebudu a do budoucna je doporucim akorat
tem, kteri potrebuji mit neco rychle hotoveho, aby to vypadalo v
pohode v prvni verzi, ale nemuselo to byt uplne dokonale a ten, komu
bych je doporucil, musi neresit penize, za ktere to bude udelane.
Skutecne profesionalni pristup chlapcum chybi, ale byli to schopni
udelat opravdu rychle, krivdil bych jim, kdybych je aspon v tomhle
nepochvalil.

Chci se tu prede vsema omluvit Jirkovi Bourkovi, nereagoval jsem na
tebe Jirko moc pekne, zbytecne arogantni ton jsem nasadil a to pak
muze pusobit, ze takovej i realne jsem a byla by skoda, kdyby tohle
melo bejt duvodem, proc bychom si vzajemne o sobe meli cosi myslet.
Omlouvam se ti.

Mozna te akorat poprosim, kdyz budes mit potrebu nejak narovnat muj
nazor, pojdme si to radsi vyrikat mimo mailing list, nebo kdyz pujde o
neco, kde mas opravdu pocit, ze WTF snajpa, zavolej mi. Do telefonu
urcite nebudu pusobit jako idiot a budu se snazit resit vec
racionalne, mozna bych mohl chvili prskat v krajni situaci, znam se,
ale vzdycky nakonec jsem racionalni a vetsinou to trva jenom chvili.

Zaverem mailu bych jeste mel vyuzit prilezitosti a rict, ze bychom
meli co nejdriv udelat clenskou schuzi, pomenit stanovy, aby
vyhovovaly novymu OZ, abychom od toho meli klid. Zaroven bych vas rad
videl zas a ostatni z makacu to tak maji urcite podobne :)
A treba nekoho prekecame, aby se stal makacem taky, docela to IMHO
potrebujeme, pokud mame neco jako spolek i vytvaret vic, nez jenom si
kazdy provozovat to svoje.
Stojim si za tim, ze bychom meli vytraleji a vice pomahat posouvat nas
obor dal, meli bychom ukazat, ze inovace umi prichazet a byt
financovana i odjinud, nez z komercni nebo statni aktivity, ktera je
vetsinou z definice budto sobecka nebo nefektivni z principu a ne
vzdycky eticka. Meli bychom se snazit ukazat, ze nas model funguje
jako vic, nez jenom VPS hosting, ktery se vyhyba placeni dani tim, ze
si rika spolek.
Nechci tim rict, ze by nas nekdo vnimal v takovym negativnim svetle,
ale rad bych se od vubec moznosti ty predstavy zacal s nasim spolkem
vzdalovat vic a co nejvyrazneji.
Chci a od zacatku je mym cilem, abychom mohli zacit inspirovat ostatni
uz existujici spolky a dat priklad nove zacinajicim, jak se daji veci
delat, aniz by musel clovek sklouzavat k praktikam, ktere se - aspon
mne a myslim i dost z vas - nelibi v komercnim svete.

Zalozim ohledne schuze nove vlakno behem par dni a tam se potom
dohodneme, co a jak.

Takze jeste jednou sorry za divadlo a diky vsem, co pomohli, za
aktivitu. I tem, co jste jenom vyjadrili svuj nazor, i to se pocita.

/snajpa

P.S. mne proste to slovo spolek nejde pres hubu/prsty, sdruzeni se mi
libilo vic, protoze my se opravdu sdruzujeme za spolecnym zajem, ne ze
se spolcime proti necemu :D