[vpsFree.cz: community-list] Nová verze webu je nasazená

Jirka Bourek vpsfree-list at keroub.cz
Thu Mar 5 01:25:31 CET 2015

> d] fakt NESNASIM, kdyz nekdo picuje, aniz by prilozil ruku k dilu
> jakymkoliv zpusobem, tak si to PROSIM odpustte.

Nějaký odborník na komunikaci by mi asi řekl, že nemám začínat
konfliktně, ale tady to asi jinak nejde - tenhle tvůj postoj považuju za
neuvěřitelně hloupý.

Začal bych takovou analogií: nemusím být kuchař a nemusím ani pomáhat s
vařením polévky, abych mohl říct, že je přesolená a nedá se jíst.

Ty tady totiž zaměňuješ prostředek a cíl. Tvůj postoj říká, že chceme
mít nový web, mít nový web je dobře a proto je dobře, že máme nový web.
Kdo dělá nový web, dělá dobře. Kdo ho nedělá, ať sklapne. Z nového webu
se stává cíl a zapomíná se na to, že web je jenom prostředek a skutečným
cílem je oslovit návštěvníka.

A pokud to nový web neplní, tvůj postoj je, aby na to nikdo
nepoukazoval. Připouštíš jenom pochvalné názory a názory autorů (ti se
podíleli, ale sami se asi nebudou kritizovat), kritické názory tedy
zakazuješ. Tím ti nutně chybí zpětná vazba a bez zpětné vazby není možné
se dobře rozhodovat.

Aby bylo jasno, nechci tady říkat, že se neměl udělat nový web. Jestli
ten původní přestal plnit svůj účel, fajn. Ale když je nový web hotový,
považuju za důležité ohlédnout se zpátky a zamyslet se nad tím, jestli
teď web svůj účel plní. Dělat změny bez ohledu na to, jestli je to k
něčemu dobré, to je pro politiky a úředníky - těm stačí věci řešit,
vyřešit je nemusí.

Nepřekvapí - můj názor je kritický. Se single page layoutem bych se
ještě vyrovnal, je to podle mě pitomost, ale taky je to jenom forma. Co
je důležité a dle mého názoru se to nepovedlo, je obsah. Web je zmatený,
různé texty se náhodně mění, objevují se a mizí a celkový dojem je
matoucí. Slideshow je dobrá na obrázky, ne na informace.

Jenže tenhle názor je pro tebe irelevantní a měl bych si ho odpustit,
protože jsem se na tvorbě toho webu nepodílel. Pro začátek - tohle
zdůvodnění není argument, spíš písemné potvrzení absence argumentu. A
taky je to akorát cesta k tomu vybudovat si kolem sebe bublinu přikyvovačů.

Při rozumném uvažování by sis měl kritických názorů - odůvodněných a
argumenty podložených - vážit víc než výkřiků "mě se to líbí." Neříkám,
že s tím názorem taky musíš nutně souhlasit, jenom aby dobře bylo. Ale
měl bys být minimálně schopen se s ním vypořádat skutečnými argumenty,
pro příklad třeba "nechali jsme stovku lidí z prostředí úplně mimo
sdružení ten web projít a během dvou minut se zorientovali a našli na
něm všechno, co chceme, aby bylo snadno k nalezení." To už je argument a
docela pádný.

Pokud si necháš od kuchaře udělat přesolenou polívku a akceptuješ ji s
tím, že slané je moderní, a nad kritikou mávneš rukou s tím, že kritik
se nepodílel, riskuješ, že ti tu polívku lidi ochutnají, vyplivnou a
půjdou se najíst někam, kde jim bude víc chutnat.

Btw. v textu v odstavci "Proč tolik prosazujete OpenVZ" se tvrdí "U nás
například nelimitujeme CPU, což by s jakoukoliv jinou technologií nebylo
možné." Tohle není pravda, minimálně KVM jde provozovat bez limitování
CPU bez problémů. Úmyslně nenavrhuju, jak tu větu upravit - odhaduju, že
to bylo myšleno jinak, než jak to vyznívá v současné podobě, ale jak to
bylo myšleno (a tudíž jak to upravit), to ví ten, kdo to psal.

J.

PS: jo a ještě jedna věc. Výrazy typu "někdo píčuje" se hodí v hospodě
na srazu po pěti pivech. Ne do veřejné mailové konference a už vůbec ne,
když to napíše předseda sdružení.