[vpsFree.cz: community-list] Nová verze webu je nasazená

Václav Blahout vaclav at blahout.com
Wed Mar 4 09:00:56 CET 2015

Ahoj,

pod tohle se tedy zrovna podepsat nemůžu, ale i já k tomu musím něco říct. Za mě je ta nabídka prostě nesrozumitelná. Chápu tenhle one-page layout, ale i ten se dá udělat trochu více srozumitelně. Já jako relativní lajk, jsem se docela dlouho prokousával tím, jak tu VPS dát vůbec dohromady, dříve. Tohle působí o poznání více sympaticky, ale i tak je toho za mě moc:

Slider

Klidně mě proklínejte, ale tolik různorodého obsahu ve slidech? To jako opravdu? Polovina ze slidů by mohla mít své místo místo přihlášky. Je to fakt extrémně složité. Jo a paddingy, marginy a odsazení obecně? To je možná to, proč se mi to tak zásadně nelíbí, prostě co text, nadpis, blok, to jiné odsazení. Nehraje to. Mějte mě třeba za perfekcionalistu, ale design mě živí a tohle prostě vidím až moc často, než abych u sdružení, v které věřím, stál opodál a mlčel.

Barvy

Ta oranžová je dost sytá. Sytá barva je už ta tmavě modrá. Kde je nějaký light protiklad? Za mě je to moc syté, trochu depresivní. Color matcher?

Jak začít

Tady to subjektivně hodnotit nebudu, není to k věci, ale proč je tam ta cena textem a zbytek jsou ikony? To to mlátí do očí jen mě? Nějakou ikonu cenovky prosím. Ten smajlík má oči jak panenka Chucky, bojím se ho a určitě si ho neužívám.

Přihláška

Proč musí být přihláška hned na hlavní straně a zabírat tolik místa? To je naprostej pseudo hyper form, který hejtuju už ze samého principu - nejen že je ošklivej a složitej a ve dvou sloupcích by zabral polovinu místa, ale na titulce má být prostě konverzní tlačítko “vyplnit přihlášku” a ten form tam nemusí být (věřím i tomu, že prostě dost lidí odradí jen ten).

To člověka zaměstná nebo odradí natolik, že ke kontaktům nikdy neodscrolluje.

Kontakty

Tady jen jediné - nejde hodit banka s údaji a poštovní adresa do dvou sloupců?

Zásadní nevýhoda takových layoutů je “příběh”, tedy když člověk bude scrollovat, musí to pobrat. Tady to zásadně nefunguje a nikdo nad tím asi nepřemýšlel.

Za mě je to extrémně vertikální. Ten prostor je špatně využitý. Koukám aktuálně na 2560:2x1080 (splitscreen). Dívat se na plné zobrazení je na vytrhání si vlasů.  Možná se to někomu nebude líbit, nechci jen kritizovat, ale manuálně teď nemám šanci pomoct z časových důvodů a jen k tomu mailu jsem se chystal pár dní. Časem rád, až odexpeduji práci, ale třeba to někoho nakopne. Prosím další designery s nějakým cítěním, ať se k tomu přidají. Já taky nikoho nepřesvědčuju o tom, jaká distribuce je top, když vím prd jaká, ale tady si to prosím přečtěte a zamyslete se nad tím.

Fajn den 😊.

S pozdravem, Václav Blahout
freelance webdesigner | @blahout | www.blahout.com
tel: +420 774 722 742